• Anonym

skäms för min förlovningsring

Min första tanke var att TS tittat på för många amerikanska filmer.

• Anonym

Du verkar ju ganska dum. Det viktigaste sitter väl inte på handen?? Dessutom så säger han ju att du får en ring med diamant när ni gifter er så vad är problemet. Deremot kan jag rekommendera att ni inte kollar på diamantringarna på guldfynd för kvaliten där är inge bra, även fast de säger att den är väldigt bra.

• Anonym

OT men det du beskriver är ju bara _kurserna_ (som man inte blir lärare i), _ämnet_ (som man blir lärare i) är svenska.

Anonym (30000) skrev 2009-09-12 01:21:41 följande:

Anonym (slät ring) skrev 2009-09-12 01:03:03 följande: Eh, ja? Och? Det förvånar mig inte. Snarare bekräftar det vad jag just sa. Lärare i svenska? Jag trodde det hette Svenska A eller B med stort S.
  • Anonym

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 22:07:42 följande:

Och en fjuttig platt/slät guldring "ta två betala för en"-ring..Känner mig förnedrad av att gå med en ring som tonåringa köper
  • Anonym

TS: Om fem år är det ändå en annan typ av förlovningsring på modet! Så då kommer alla att byta ändå . Du kommer att byta rinngar flera ggr. Häng därför ej upp dig på den ringen du fått just nu!

• Anonym

köpte "billiga ta 2 betala för 1"-ringar när vi skulle förlova oss. dagen då vi skulle ut o äta god mat o så så ligger jag i världen influensa sedan nån vecka tillbaka. där snackar vi dålig förlovningsdag
    MEN till huvudsaken med mitt inlägg, vi bytta ringar helt när vi gifte oss sen. har nu en ny förlovningsring och en vigselring och min man har en bredare snyggare ring. så vi hade de ringarna "så länge"

• Anonym

hade det varit mindre kärleksfullt att köpa en speciell ring istälet för en standardring?

Stinky skrev 2009-09-12 21:44:21 följande:
    För att mannen i fråga köpt den med kärlek?
  • Anonym

vad skrev jag om pengar? det är DIN tolkning och du som verkar fixerad vid det.
    däremot tycker jag det är tråkigt att köpa första bästa ring istället för att välja ut en speciell.

Stinky skrev 2009-09-12 23:21:49 följande:
    På vilket sätt då? Tycker du att man mäter kärlek i pengar?
  • Anonym

Tycker faktiskt att det låter otacksamt.
    När vi förlovade oss så valde vi faktiskt silver ringar. Älskar själv silver. Tycker inte att priset spelar någon roll utan tanken bakom.
    Så var tacksam istället och ta emot han kärlek...
    Tror dock också att du har titta på för mycket film.
    Wellcome to real life liksom

• Anonym

självklart är det tanken som räknas, mendet var väl just det, att det inte verkar vara så mycket tanke bakom här, som gör TS ledsen.
    sen är hennes issues med vad andra tycker bara blaj, men DEN biten förstår jag.

Stinky skrev 2009-09-12 23:29:36 följande:
    Sorry, jag läste fel. Men vad är viktigare - ringen eller själva handlingen? Går en förlovning ut på att man ska få smycka ut sitt ringfinger med bling-bling, har man missuppfattat hela grejen. Ringen är en symbol för kärlek - inget annat!
Svar på tråden skäms för min förlovningsring