Inlägg från: Anonym (bling-ring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bling-ring)

skäms för min förlovningsring

aggexa skrev 2009-09-12 09:36:40 följande:
    Jag tycker det är tragiskt att du inte vågar stå för ditt liv och är så beroende av omgivningens åsikter om värdet i er förlovning, värdet bedömt på helt felaktiga grunder. Det är väl inte kostnaden för ringen som era löften och er kärlek ligger? Det finns kärlekslösa karlar som ger sina älskarinnor brilliantringar för stora belopp, vad har det för känslomässigt värde? Jag har hellre den kärlek min man ger mig och en tuggummiautomatsring för 5 kronor än tvärtom.

men vad har det med saken att göra? På vilket sätt byter man bort kärleken om mannen tagit sig tid och köpt en ring som hans partner gillar?
    Att lyssna på sin partner och förstå vad som gör henne lycklig tycker jag har ett känslomässigt värde.

Nej det är inte i kostnaden för ringen som deras löften och kärlek ligger, det är bara ni som inte förstår TS som verkar vilja få det till det.

Vad är det för jante-asket-klubb som tränar inför pk-olympiaden här inne?
  • Anonym (bling-ring)
    LinneaoKevin skrev 2009-09-12 15:09:57 följande:
    Tycker du ska vara jävligt glad att han friade överhuvudtaget så ego och otacksam som du verkar vara :(
    Varför?
  • Anonym (bling-ring)
    elinasteen skrev 2009-09-12 16:01:59 följande:
    det är väl för fan ingen som har diamantring vid förlovning? "alla" har väl släta ringar vid förlovning och sen utökar? som andra säger, det kommer väl vid vigseln. Vi har ganska enkla men tjocka fina SILVERringar, vilket irriterar många, men vi gillar silver bättre än guld. vi är "endast" gifta, ingen tråkig förlovning här inte;)
    Vi är flera i tråden som har stenar i både förlovningsringen och vigselringen så "alla" har uppenbarligen inte släta ringar.
    elinasteen skrev 2009-09-12 16:40:43 följande:
    jag skulle väl också vilja ha en jättefancy ring, men för mig är det inte bara en ring, för mig betyder min enkla, billiga vigselring nåt helt annat, ja, just det; KÄRLEKEN.. så ta er i kragen och SE vad ni har istället för att koncentrera er på att ni inte har ringar som kostar en förmögenhet...:)
    ok för mig är kärleken oberoende av vilken ring jag har, skulle jag tappa min ring skulle jag fortfarande ha kvar kärleken.
    Och om du klickar på "(visa endast)" och läser vad ts skriver så ser du att det inte handlar om någon förmögenhet.
  • Anonym (bling-ring)

Anonym (me) skrev 2009-09-12 21:51:15 följande:

Det är tanken som räknas brukar det ju heta. Det viktigaste är väl att ni får ett långt, härligt äktenskap, eller hur? Ringen är en piss i havet. Materiella ting. Själv hade jag varit glad om min sambo någonsin ens visade minsta lust att förlova sig/gifta sig med mig.
    ja det är ju just det som är problemet, bristen på tanke bakom.
  • Anonym (bling-ring)
    Stinky skrev 2009-09-12 23:29:36 följande:
    Ringen är en symbol för kärlek - inget annat!
    Nej det är samtidigt ett smycke som man bär varje dag.
    Det blir ju knappast en sämre symbol för kärlek för att den klär henne och passar hennes stil?
    Anonym skrev 2009-09-12 23:30:07 följande:
    Tycker faktiskt att det låter otacksamt. När vi förlovade oss så valde vi faktiskt silver ringar. Älskar själv silver. Tycker inte att priset spelar någon roll utan tanken bakom. Så var tacksam istället och ta emot han kärlek... Tror dock också att du har titta på för mycket film. Wellcome to real life liksom
    DU älskar ju silver så då är det ju rätt ring för dig. Jättebra.
    MEN TS älskar briljanter så då är en slät ring inte rätt för henne.
    Hade du varit nöjd med en ring i rött guld med en jättediamant och fullsmockad med smaragder eller hade du känt att din fästman kanske inte riktigt hade tagit hänsyn till dig?

Och hur ska man tolka tanken bakom när han köper en ring som inte passar TS (när hon dessutom varit tydlig med vad hon gillar)? TS skriver ju själv att det inte kändes som att det var så mycket tanke bakom.

Och igen, tacksam? kan du utvecklar vad du menar med tacksam? De är väl två vuxna människor som vill gifta sig med varandra inte någon sorts välgörenhet?
  • Anonym (bling-ring)
    Stinky skrev 2009-09-13 21:47:59 följande:
    När argumenten tryter, ja, då tar man till "jantelagen" för att försöka förminska folk som tycker att en förlovning ska handla om kärlek.
    vaddå argumenten tryter? Hela inlägget var ju fullt av bra argument.

och varför är det mer kärleksfullt att köpa en ring som man vet att partnern inte gillar?
  • Anonym (bling-ring)
    Stinky skrev 2009-09-13 22:22:19 följande:
    Anonym (bling-ring) skrev 2009-09-13 22:14:23 följande: På vilket vis är man kärleksfull när man tycker att ringen som partnern valt ut, är skit?
    och när argumenten tryter kan man ju alltid svara med en motfråga.
  • Anonym (bling-ring)
    Stinky skrev 2009-09-13 22:56:41 följande:
    Anonym (bling-ring) skrev 2009-09-13 22:43:28 följande: Nej,motfrågor är inte alltid ett tecken på att argumenten tryter. Däremot är ett inlägg om att motfrågor vore ett tecken på att argumenten tryter, ett tecken på att personens argument tryter. Jag vände på frågan för att ge henne en tankeställning.
    Svara på frågan istället.
  • Anonym (bling-ring)
    Konfliktnolla skrev 2009-09-14 11:41:39 följande:
    Mycket snack om.. Att det handlar om kärlek och inte ringen i sig.. Jag måste ju helt klart säga att om man är så kär att man går och funderar på att gifta sig med damen i fråga så vill man väl "aim to please" liksom. Jag luskade bra länge innan jag vågade mig på att tillverka en ring till min blivande fru. Hon fick välja diamanten själv dock. Men visste inte hur och när. Så i mitt fall fick jag ta reda på vilken färg och material, ungefär vilken design, storlek och sånt. Och sen ett väldigt romantiskt frieri. Bokade in oss på Hestravikens värdshus och hyrde spa anläggningen, lyckades smuggla med mig champagne och ringarna och friade i en jacuzzi. Kostade mig en bil, men det var det värt. Hade hon önskat sig en silverring eller mässingsring eller vad som helst så hade jag självklart skaffat det. För där ligger väl kärleken i så fall, iaf när man friar tycker jag. att man har tillräckligt med gehör och att man kan visa det genom en så liten handling. Drömringar kan kosta mycket pengar, så det kan ju vara smart att planera det lite grann. :) Tycker fortfarande att det är rätt av TS att skaffa sig en diamant om hon nu vill ha det, hon svarde ju ändå ja på att vlja gifta sig. Min sambo vill ha en naturligt rosa 2ct hjärtslipad dia i sin vigselring, luppren dessutom. Och där kunde jag säga in your dreams, den kostade 4,5 miljoner. Får ta en safir istället. men en snygg ring kommer det att bli det med.. All lycka
    Tack för dina vettiga inlägg!
  • Anonym (bling-ring)

Anonym (diamonds) skrev 2009-09-15 08:57:13 följande:

Anonym (blingalong) skrev 2009-09-15 07:36:59 följande: Ja, och jag betalade minst hälften och tjänar mer än min man.
    Jag betalade hans ring och han betalade min.
    Och han ville ha både en förlovningsring och en vigselring så då fick han det.

JAG är BÄST skrev 2009-09-14 22:26:26 följande:
    HUR vet du att det är en ring du kommer att använda livet ut? Man kan aldrig veta om man kommer att leva med samma man resten av sitt liv.
    Men man får väl ha det som utgångspunkt när man väljer ringarna? Man får väl hoppas att det kommer att vara resten av livet?
  • Anonym (bling-ring)
    NSternhag skrev 2009-09-16 14:18:26 följande:
    Har bara läst TS, men fyfan vad otacksamt! Jag fick en mönstrad guldring när jag förlovade mig - nu passar den inte längre - då fick jag välja vilken ring jag ville av min sambo så jag valde en med 16 diamanter för 2000 kr på gyuldfynd. Men jag var väldigt nöjd med min första förlovningsring som kostade under 1000 kr och som bara var i mönstrat guld - för jag visste att det var vårat tecken på kärlek till varandra. Fyfan vad otacksam du är!
    läs resten av tråden.
  • Anonym (bling-ring)
    Anonym skrev 2009-09-18 13:47:13 följande:
    Min förlovningsring är av stål och jag är stolt över den. Skulle det sitta någon tramsig diamant på den vet jag inte om jag skulle vilja bära den dock. Spelar det så stor roll hur ringen ser ut?
    men oj vad du motsäger dig själv. Läs det du skrivit en gång till och byt plats på ringarna:

"Min förlovningsring har en diamant och jag är stolt över den. Skulle den vara av något tramsigt stål vet jag inte om jag skulle vilja bära den dock. Spelar det så stor roll hur ringen ser ut?"

Och observera att jag på inget sätt tycker att det är tramsigt med stål, utan ändrade bara ordning på ringarna för att göra en poäng. Du gillar din ring och det är det viktigaste, men TS gillar inte sin.
Svar på tråden skäms för min förlovningsring