• Anonym

skäms för min förlovningsring

Burberry skrev 2009-09-11 13:44:40 följande:
    Jag tycker bara det är fegt att ni sitter här och kritiserar ts och hennes liv utan att stå för det.
    Eller så kan man ju lämna ut sej å sin familj till varenda knäppkök som finns....å få besök om man har otur....ja,det väljer man ju själv.
  • Anonym
    mosterYster skrev 2009-09-11 13:52:52 följande:
    Anonym (be happy) skrev 2009-09-11 12:17:58 följande: OK, i min värld gifter man sig först och förlovar sig sen. Nädå, men det är inte så det går till. Vet att vissa verkar ha fått för sig att frieri och förlovning är två separata saker som egentligen inte hör ihop. Tidigare i tråden var det en som trodde att man friade först och sedan tog det gemensamma beslutet att förlova sig. Vad är då frieriet bra för, kan man undra? Ts man friade på BB och i och med att hon sa "ja" blev de automatiskt förlovade.
    Jag tror inte riktigt det var så det inägget var menat....förr var det ju mannens sak att fria....som en tyst överenskommelse...
    Idag hadlar det ju så mycket om pegar, har man RÅD att gifta sej, hur vill vi ha det...ja, så himla mycket som var självklart förr.....så idag kommer nog dom flesta par överens om att jaaa, nu är det dax.....såå,troor jag inlägget var menat.
  • Anonym
    Anonym (bling-ring) skrev 2009-09-11 13:59:11 följande:
    Men seriöst, det är ju inte vi med snygga ringar som mäter kärlek i ringen utan ni som tycker att hon är otacksam. Att hon inte gillar ringen har väl för f-n inte med deras kärlek att göra. Det är en ring hon ska ha på sig hela livet.skärp er!
    OCH...då kunde hon väl gjort klart för mannen va som skulle duga åt frun......

Om man ska lägga ner så mycket energi på en förbannad ring...så ska hon va tacksam om hon har samma ring å karl i hela sitt liv......
  • Anonym
    Burberry skrev 2009-09-11 14:06:57 följande:
    Ska jag tolka det som ett hot?
    NEEEJ, det klart du inte ska!!!! Men jag tycker det finns mycket skumt folk överallt.....JAG skulle aldrig komma på tanken.
    Nej,nej,nej!!!!!! Herreguud!!{#lang_emotions_dreamer}
  • Anonym

Jag hade blivit jätteglad av bara intiativet från din mans sida........
    Synd att du inte blev nöjd...Du känner som du känner, kan du ju inte ändra på.
    Det bästa är nog om ni skaffar en ring som du vill ha i stället .
    Han blev säkert jätteledsen kanske känner sig kanske dum och misslyckad över hela situationen nu. Synd att det skulle bli så, hade ni inte pratat om detta innan?
    Kan ju vara hormoner också som gör att du reagerar starkare än du skulle gjort i vanliga fall?

• Anonym

Jag var inte heller så förtjust i min förlovningsring men på nåt sätt så gick tiden ändå.
    Nu fyra år senare har vi gift oss och vi bytte ut bådas ringar!

Plockade bort förlovningsringen helt och har bara min vigselring.

• Anonym
    Anonym (bling-ring) skrev 2009-09-11 14:18:28 följande:
    Det är ju just det som är problemet. Han borde känna henne nog för att veta vad hon vill ha för ring.Dessutom så har han ju köpt ringar till henne förut så hur hon reagerade på dem borde väl ge en fingervisning.Och igen "tacksam". Hon förtjänar kanske en ring hon gillar och sin sambos ömsesidiga kärlek hela livet. Är det något att vara tacksam över. att man får vad man förtjänar? Lycklig - absolut. tacksam- näeförbannad ring? det är hennes förlovningsring vi pratar om.
    Ja...preciiis,en förlovningsring....
    INGEN ring som avgör exakt hur lycklig hon kommer att va hela livet...ingen garant på någonting som sagt....
  • Anonym

Inte ska du väl skämmas över att du har en enkel ring (detta är väl modernt i dag?)

• Anonym

Jag undrar vad man skulle gjort med ett barn som inte riktigt höll måttet utseende mässigt...stoppa tillbaka det,och hoppas på förbättring???

För det är ju också någon man kommer att få ha hela livet ,om man har tur.

"En ring ska man leva med hela livet".....nää,det ska man inte vettu....man ska leva med mannen som valt ringen.....

• Anonym
    Anonym (Nöjd!) skrev 2009-09-11 14:38:39 följande:
    Anonym (bling-ring) skrev 2009-09-11 14:34:58 följande: Verkar ju så... Hittar man en karl som vill va med en och dessutom friar, då ska man vara nöjd. Det är viktigare att han får välja än att hon får en ring hon gillar. Nej, det var kanske dumt skrivet, men det låter ju lite åt det hållet här...
    Ja...det var jäkligt dumt...för det lät som att den man med DYRAST ring vinner....
Svar på tråden skäms för min förlovningsring