• Kebnekaisa

Ni som har TV-apparater, där åldern börjar "ta ut sin rätt", HUR krånglar dom?

Suddig bild? Taskig text? Färger som bleknar? Skrovlig bild?
    Eller "vågor" i bakgrunden kanske (det har vi på vår TV och jag undrar om det beror på att TV:n börjar bli "ålders-trasig")??

• Svar på tråden Ni som har TV-apparater, där åldern börjar "ta ut sin rätt", HUR krånglar dom?
  • Isfjord

Tre vanliga tecken:

Suddig bild, ungefär som myrornaskrig ligger som ett filter över bilden.

Fel färg, som svart/vitt men svart/rött, svart/blått eller svart/grönt

Bilden rullar, ni ser liksom kanten mellan filmrutorna.

• chr1

Kul att du nämner tv-problem. Vår tv dog förra veckan, helt plötsligt, utan förvarning . Tur vi har en till... visserligen en liten rackare som får duga till nästa vecka

/Chris

• Julienne

Våran gamla i sovrummet har börjat att krångla de senaste veckorna. Den är nästan 10 år gammal. Rätt var det är så slås bildröret ut och blir helt svart, men man ser på displayen som visar vilken kanal som visas att TV:n faktiskt fortfarande är på. Har pratat med en kompis som har för länge sen jobbat som Tv reparatör. Han nämnde nåt om ett kretskort som behöver kontakt med nåt annat och när den kontakten blir utsliten kan det här hända.

Jag känner att jag vill inte ha TV:n kvar men maken envisas med att det inte är nån fara. Skulle helst vilja köra den till tippen. Vi har ju faktiskt en nyare TV i vardagsrummet. Den i sovrummet har i alla fall fått domen att inte ha kontakten i när vi inte använder den.

• Josephine

Min TV gick också sönder förra veckan! Nu har vi lånat min systers lilla tv. Min TV blev alldeles tyst, och när jag bytte kanal, då skrek den på högsta volym.

• Aquilon

Tycker mest det är ljusstyrkan som börjar ge sig i vår gamla. Vid jämförelse känns den nya plasman som en strålkastare.

• Kebnekaisa

Hi, hi Joshephine, skrattar lite när jag läser om din TV. Man blir ju fullständigt galen när TV-apparater "bär sig åt".
    Hmmm, förresten, har män mer överseende med "krånglande" TV-apparater??
    Min karl säger ju att det "inte borde" vara TV:n som det är fel på, då det är "vågiga ränder som promenerar" www.familjeliv.se/Forum-5-84/m4702450.html, men ändå så bekräftar han inte något felsökningsschema, enligt "dessa råd"-dvs, han tror inte att det kan vara något enligt andra fellokaliseringar, som någon ger tips om i denna tråd.
    NÄHÄ, Vad sjutton är det då??????
    Nej, det ÄR VÄL mig det är fel på, i vanlig ordning, som "stör mig".
    Män!!!!!

(Han tror att TV-apparater som det är fel på, visar sig trasiga mer med ljusstyrka, bildfärg och sådant, som tex Aquilon nämnt. Därför ville jag se, vad för typer av fel som uppstått på ERA trasiga TV-apparater! )

• Kebnekaisa

...och ingen verkar ha lite vågigt "myriga" ränder. Förutom myronas krig i bakgrunden då! Isfjord.

• Kebnekaisa

SÅ bra Isfjord, DÅ ska jag tala om för min sambo att TV:n kan krångla så!!!!

Svar på tråden Ni som har TV-apparater, där åldern börjar "ta ut sin rätt", HUR krånglar dom?