• Sokkerkakan

Ma - Cytotec - Mens?

Nu blir jag nästan orolig för att jag INTE blöder så mkt som ni beskriver.. genomgick en behandling med cytotec igår och hade en fruktansvärt jobbig och smärtsam dag.. blödde mycket och skrek av smärta.. efter tredje dosen cytotec kom den tomma fostersäcken ut (skulle gå in i v14 imorrn, men enl. vul fanns där bara en tom fostersäck som inte utvecklats sen vecka 6) och efter det har jag knappt blött alls, bara litegrann.. men det kanske har att göra med att jag inte blöder så mkt vid vanlig mens heller?

• Sokkerkakan

Caribe: Kram till dig med!! Jag ska på efterkontroll om två veckor.. känns som lång tid.. och det känns som ännu längre tid att man ska behöva vänta två menscyklar innan man kan börja försöka igen.

Lycka till, hoppas du slutar blöda snart och att du plussar snart igen!

• Sokkerkakan
    Pimpinellan skrev 2009-09-14 15:47:30 följande:
    Vi fick inga order om attt inte försöka på en gång igen. Nu har man i.o.f.s sällan äl direkt efter MA så det blev ju en mens mellan,men vi körde på direkt. Oddsen att man ska bli gravid direkt när man redan har svårt är ju otroligt låga.
    Ok..jag vill ju börja försöka så fort vi kan! Beklagar verkligen att ni har svårt att bli gravida.. för oss har det inte direkt varit svårt, men man oroar sig ju att det är nåt fel på en själv när nåt sånt här händer..

Vi har fått olika budskap..läkaren på gynakuten sa att de rekommenderar att man väntar två cykler, men vår egen barnmorska sa att enligt hennes erfarenhet kan man sätta igång direkt igen.. att kroppen skriker efter att få bli gravid igen efter ett missfall och att många kvinnor blir det utan att ens hinna få en vanlig mens.. men vi vågar inte hoppas på det.
Svar på tråden Ma - Cytotec - Mens?