Inlägg från: mia31 |Visa alla inlägg
  • mia31

    Hur lång tid ska det behöva ta??

    Nu har det gått 5 månader sedan vi förlorade vår efterlängtade lilla son. Vi fick veta efter många om och men att han hade ett kraftigt ryggmärgsbråck och valde därför att avbryta graviditeten, i veckan 21.
    Min mens kom tillbaks som den skulle och enligt läkaren på specialmödravården så var jag fit for fight igen. Jag och min sambo har verkligen legat i för att försöka bli gravid igen...men inget resultat...
    Jag slits mellan förnuft och längtan. Veeet att det kan ta tid efter ett vanligt missfall. Men med alla mina tre barn har jag blivit gravid på nolltid. Varför blir vi inte det nu?? En rös innom mig säger (lååångt där bak) att det kommer när det kommer, det är ingen panik. Men längtan tar över så förbannat!! Vi vill ju det här!! Vi vill ju ha ett till litet barn!!
    Jag börjar nästan bli lite smått rädd fr mig själv. Är otroligt kär i alla Nalle Puh och Muminkläder som finns nu. Och ibland kan jag känna, att det spelar väl ingen roll om jag köper nånting och lägger undan. Snart blir vi ju gravid. Som tur är tar förnuftet över och jag hadlar inte någonting. Men bara tanken att jag faktiskt tänker så gör mig rädd!!
    Som tur är har jag min psykolog som jag går till och verkligen kan ventilera med. Jag får många av mina känslor bekräftade och inser att alla tankar kanske inte är helt åt skogen med tanke på vad vi har gått igenom. Det hör till sorgarbetet...
    Börjar bli orolig nu när det närmare sig mensdags...ska den komma eller inte? Blir det glädje eller sorg ännu en gång?
    Hur länge ska man behöva ha det så här?????

  • Svar på tråden Hur lång tid ska det behöva ta??
  • mia31

    Tack för era inlägg!
    Jag tror också att det kan bli för mycket fokus på att bli gravid, och det är väl inte ett dugg konstigt heller med tankte på att man ofrivilligt har fått avslutat någon som man vela genomföra. För mig kom Svininfluensan i rätt tid. På något sätt är det skönt att inte bli gravid pga den. Hur ska man göra med vaccin? Blir vi gravid hamnar jag i riskgruppen. På något konstigt sätt skulle det va skönt om ajg fick mens den här gången...eller så försöker jag bara hitta sätt för att dämpa besvikelsen..I dont know!!
    Tung väg att vandra iaf...

Svar på tråden Hur lång tid ska det behöva ta??