Sharky skrev 2009-09-11 13:20:49 följande:
Jag har just gift mig med mitt livs stora kärlek,men vi bor ännu inte tillsammans på
heltid.Vi skulle gärna vilja det,men eftersom vi bor 8 mil från varandraoch han inte kan flytta till mig pga eget företagså har vi beslutat oss för att vänta med sammanboendettills min yngre son går ut högstadiet.(Han är nu 14 och går på 8:an)Jag vill nämligen inte rycka upp honom från alla vänneroch den skola som han gått i sen han började i förskolanTror att det skulle otroligt traumatiskt för honom.Så nu har vi två hem ännu i två år.Tycker för tillfället att det går rätt
bra.Vi har nämligen hittat en bra rytm,som innebär att vi egentligen bara sover på skilda ställen 2 nätter per veckaMen ibland är det otroligt tungt, och man känner på nåt vis att man blir lite avskärmade från varandra.Samtidigt som det där att längta ger en extra liten kryddaåt samlivet :)Är det någon därute som lever så som vi gör?Skulle vara intressant att höra era historier,och få tips på hur man skall klara av de närmaste två årende stunder då allt känns hopplöst!Kramisar :)
Liso70 skrev 2009-09-12 18:44:18 följande:
Jag o min särbo träffades genom barnen för snart 2 år sedan o har varit förlovade i snart 1år. Vi bor inte så långt ifrån varandra som ni gör, typ bara 1km. Men hans hus är för litet för mina tre o hans två o vi har ännu inte hittat nåt nytt som passar oss vad gäller pris o storlek o läge. Barnen går i skola i olika delar av stan. För oss har det blivit så att när barnen åker till sin mamma/pappa på söndag kväll packar jag mitt o flyttar till honom. Sen lever vi som sambo en vecka tills barnen kommer tillbaka nästa söndag. Veckan med barn ses vi nästan inte alls pga barnens alla aktiviteter o annat men försöker ändå ses varje fre/lör kväll för middag eller så så barnen får träffa varandra oxå. Fördel: Bara vi två som lever som vi vill o bara kan bry oss om varandra i en hel vecka. Efter en vecka som särbo är det himla mysigt att få träffas o sova ihop igen lika väl som det ibland kan vara skönt att få vara själv o bara rå sej själv i sitt eget hem.Nackdel: Ett hem som står tomt 1/2 månaden (mitt), svårt att flytta hem igen o kan bli lite sur på barnen som "kommer emellan oss" (går över efter en 1/2 dag men ändå), väldigt
oekonomiskt.Vi stressar inte till sambo-livet men visst känns det som att det skulle vara lättare ibland men hellre särbo o problemfritt mellan alla våra barn än att tvinga dem att tränga ihop sej o sen lägga alla ledig tid på att reda ut problem. Det är ju vi som vill bo ihop, de får ju bara hänga på isf. Jag tror ni kommer klara det då ni inte verkar vara ifrån varandra så mkt ändå...sen finns ju alltid sms o annat man kan använda för att hålla kontakt.....o två år går fort..Lycka till!