• Anonym (orkar inte mer)

Jag har fuckat upp mitt liv!!!

Jag flyttade till andra sidan jorden vid 19 och gifte mig, skaffade barn vid 21, blev sen i princip förvisad till hemmafru liv, började träffa en kille vid sidan av och nu ska jag nog skilja mig... tror jag. Jag måste ut ur detta helvete, orkar inte mer, jag vill bara plugga, jag vill hem till Sverige men inser att jag har fuckat upp. Vill bara dö! Mitt barn då?! Mitt liv är en sån jävla röra och det är sån kö till psykvården att det inte är roligt, jag kommer fan ta livet av mig innan jag ens får en tid. Jag vet inte vad jag ska göra, vill bara lägga mig ner och gråta.

• Svar på tråden Jag har fuckat upp mitt liv!!!
  • Anonym

vad ska du söka för hjälp?
    Ordna upp ditt liv. Vill du inte vara gift längre, så skilj dig.

Anonym skrev 2009-09-11 14:05:43 följande:
    vad ska du söka för hjälp? Ordna upp ditt liv. Vill du inte vara gift längre, så skilj dig.
    Ska söka hjälp för ångest, eller snarare, står i kö redan!!

Jag är dock fast i ett främmande land och vill mest dö. Kommer inte kunna flytta hem till Sverige på minst 15 år. 15 JÄVLA ÅÅÅÅÅÅÅR!!! Jag vill bara dö. Orkar inte mer.
  • LyckligtSlut

Hmm, låter mer som att du behöver en bra plan än en psykolog. Kan bli svårt att flytta till andra sidan jorden när du har barn med din man.

Du vet ju vad du vill så det är ju inget du behöver hjälp med, men kanske du måste kompromissa? T ex skilja dig och plugga men i samma land där du bor nu?

• Anonym (ABC)

Hon behöver ju hjälp och få prata med någon. För antagligen så kan hon inte prata med sin man. Så visst behöver hon få någon sorts samtalskontakt.

Vilket land bor du i nu?
    Kan du tänka dig att stanna i det landet eller vill du bara hem till Sverige?
    Om du skiljer dig, hur ser det ut med vårdnad av barn osv i det land du befinner dig i nu?

Du har tagit första steget, och det är att be om hjälp! Bra gjort!

• Anonym

Anonym (orkar inte mer) skrev 2009-09-11 14:08:18 följande:

Ska söka hjälp för ångest, eller snarare, står i kö redan!!Jag är dock fast i ett främmande land och vill mest dö. Kommer inte kunna flytta hem till Sverige på minst 15 år. 15 JÄVLA ÅÅÅÅÅÅÅR!!! Jag vill bara dö. Orkar inte mer.
    Varför kan du inte flytta hem?
    Anonym skrev 2009-09-11 14:11:59 följande:
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2009-09-11 14:08:18 följande: Varför kan du inte flytta hem?
    Därför att jag är gift och därmed har gemensam vårdnad om min son, jag får alltså inte flytta utan min mans medgivande och det får jag inte (alltså ta med mig sonen). Så isåfall måste jag lämna mitt barn och det tänker jag inte göra.

Anonym (ABC) skrev 2009-09-11 14:11:50 följande:

Hon behöver ju hjälp och få prata med någon. För antagligen så kan hon inte prata med sin man. Så visst behöver hon få någon sorts samtalskontakt. Vilket land bor du i nu? Kan du tänka dig att stanna i det landet eller vill du bara hem till Sverige? Om du skiljer dig, hur ser det ut med vårdnad av barn osv i det land du befinner dig i nu? Du har tagit första steget, och det är att be om hjälp! Bra gjort!
    Australien. Kan ju lika gärna skriva det... jag kan tänka mig att stanna här men jag har ingen här, min familj och mina vänner bor i Sverige. Har vissa kontakter men inga som är pålitliga egentigen, de kan lika gärna sluta höra av sig imorgon.
  • Anonym (ABC)

Det jag skulle göra först (jag alltså, inget jag säger att du ska göra men ett tips!) är att bryta mig loss och skaffa ett "eget liv" med vänner osv. För du verkar vara ensam ändå. Ingen riktigt du kan lita på i din omgivning. Börja göra saker och skaffa ett socialt nätverk. Det kommer göra mkt för dig själv, speciellt sen om du väljer att skilja dig. Då har du stöd osv av dina vänner. Och självklart är det inte kul att stanna i ett land utan att känna en kotte. Fullt förståeligt.
    Börja jobba med det, eftersom du inte vill lämna ditt barn.
    Vad är det som gör att du inte vill leva med din man?
    Har han eller är han hotfull? Om det skulle vara så, hur ser lagarna ut där angående vårdnaden om ni skiljer er om han ni kanske är aggresiv osv...

Anonym (ABC) skrev 2009-09-11 14:19:58 följande:

Det jag skulle göra först (jag alltså, inget jag säger att du ska göra men ett tips!) är att bryta mig loss och skaffa ett "eget liv" med vänner osv. För du verkar vara ensam ändå. Ingen riktigt du kan lita på i din omgivning. Börja göra saker och skaffa ett socialt nätverk. Det kommer göra mkt för dig själv, speciellt sen om du väljer att skilja dig. Då har du stöd osv av dina vänner. Och självklart är det inte kul att stanna i ett land utan att känna en kotte. Fullt förståeligt. Börja jobba med det, eftersom du inte vill lämna ditt barn. Vad är det som gör att du inte vill leva med din man? Har han eller är han hotfull? Om det skulle vara så, hur ser lagarna ut där angående vårdnaden om ni skiljer er om han ni kanske är aggresiv osv...
    Han är inte våldsam, vi passar bara inte ihop. Jag mår dåligt med honom. Och sen jag berättade om den andre killen så kallar han mig hora typ dagligen.
  • LyckligtSlut

Anonym (ABC) skrev 2009-09-11 14:11:50 följande:

Hon behöver ju hjälp och få prata med någon. För antagligen så kan hon inte prata med sin man. Så visst behöver hon få någon sorts samtalskontakt. Vilket land bor du i nu? Kan du tänka dig att stanna i det landet eller vill du bara hem till Sverige? Om du skiljer dig, hur ser det ut med vårdnad av barn osv i det land du befinner dig i nu? Du har tagit första steget, och det är att be om hjälp! Bra gjort!
    Menar bara att det KAN vara onödigt att sikta in sig på att man behöver psykhjälp om man inte har psykiska problem utan problem som beror på en situation man måste lösa och redan vet vad som är fel. Någon slags rättslig hjälp vore vettigare. Vad ska en psykolog göra? Ge henne Cipramil och Stesolid och be henne bita ihop? Nej, hon måste ta tag i detta trots att det är svårt, men som sagt kan hon inte lämna landet med barnet.

Australien är stort. Hon kan lämna mannen och ha delad vårdnad. Är han så hemsk så att det inte går att lösa så lär hon väl få ensam vårdnad?
Svar på tråden Jag har fuckat upp mitt liv!!!