Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Min dotter får bröst?

TyskMamma skrev 2009-09-11 18:38:02 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-09-11 18:30:49 följande:Tack för den. Det sved. Vad fan ska jag göra då? Inte kan väl jag hjälpa att dottern får bröst så tidigt?! Bröst "brukar" ju skylas. Och nu står jag mellan att låta en glad fyraåring få vara en glad fyraåring som får bada naken bäst hon vill eller tvinga på henne en bikini för "allmänhetens" skull. Sandlådan... Ja det är så jag vill kräkas! När är bröst, bröst då? Hjälp mig att svara på det istället för att jävlas! Tro fan att detta var en öm tå!
    om din 4 åring på allvar är på väg att få bröst kanske du borde ta henne till läkare för det är inte normalt att en 4 åring börjar utvecklas förpubertalt

M har "bröst" av sin övervikt men aldrig i helvete hon skulle få bikini på sig
  • SaramedM
    vivi85 skrev 2009-09-13 19:11:41 följande:
    Elaka ni är.. visst kan en 4 åring få bröst, både jag o min syster var mkt tidiga med det.. alla i vår släkt har/haft stora bröst.. jag, min syster och vår mamma har gjort bröstförminskning.. (tack och lov, för det var enorma) jag hade köpt en fin baddräkt o inte gjort så stor sak utav det.. hon behöver ju inte känna att hon är annorlunda än alla andra.. (för det är ju kanske inte så vanligt).
    fast är det verkligen normalt att en 4 åring kommer in förpuberteten? det tror jag inte
  • SaramedM
    Thaleya skrev 2009-09-13 23:47:53 följande:
    Helt klart att bröst kan börja titta fram vid fyra års ålder, om det är för att man är lite mullig eller för att man kommer i puberteten är olika. Min kompis hade f-kupor redan när hon var sju så visst fan kan de komma tidigt, hennes började säkert växa innan hon fyllde sju. Tyvärr har jag aldrig bevittnat det eftersom hon bytte till våran skola när hon blev sju och jag inte sett henne tidigare.Bröst kommer inte alltid i samband med mens, min syster fick bröst långt innan mens och jag tvärtom.
    men mulligthet är en sak, det är inte brstö i den meninegn

Om en 4 åring är på väg in i förpuberteen är det inte normalt
  • SaramedM
    Thaleya skrev 2009-09-14 10:17:05 följande:
    JO det är sant, men även om brösten beror på mullighet så ser de fortfarande ut som bröst.Jag säger inte att de måste döljas, bara att de ser fortfarande ut som bröst.
    jo men skillande är att såna "bröst" behöver man inte söka läkare för men om en 4 åring börjar komma in i puberteen måste man ju det
  • SaramedM
    Thaleya skrev 2009-09-14 10:25:18 följande:
    jo det är sant. Jag tror dock att ts förstår det och att detta är mulligbröst.Jag tycker TS ska introducera en bikini eller baddräkt bara, fråga vilken hon vill ha i en katalog.
    men om det är sånt förstår jag inte varför TS ens frågar för övervikt behöver väl man inte ha bikini till?
    Jag hr det då inte till M
  • SaramedM
    Jo jag vet, det sköna med henne var att hon aldrig mådde dåligt utav det heller, utan var alltid glad över dem. SÅ tur det iaf, nu på senare dar tycker hon att det är jobbigt dock. Alltså min kompis var sju år när jag såg henne första gången, hon var den enda i våran klass med bh då, tror hon hade 80 runt ungefär. Hur hon såg ut några år inann det vet jag inte, men hon sa att hon hade blivit retad i sin tidigare skola av tjejerna, fast inte av killarna.
    Fast det kan inte vara normalt, henne borde de ha undersökt
  • SaramedM
    TyskMamma skrev 2009-09-14 15:26:34 följande:
    Jag har faktiskt inte sagt någonting om övervikt eller att min dotter är mullig. Då skulle det ju vara en helt annan femma. Min dotter är 4 år, 105 cm och väger 16 kg. Så, nu när alla teorier om övervikt är ur världen, kan vi skippa snacket om att jag skulle vilja "gömma" min dotter för att hon skulle vara mullig!
    då måste du ringa läkaren det första du gör imorgon bitti för en 4åring ska inte utveckla bröst
    Ingen har väl påstått att du skulle velat gömma dotterna pga övervikt?
Svar på tråden Min dotter får bröst?