• idiblon

Återupplivar: Varför i helvete blir man så jävla pissnödig av öl?

Ja, det är så satans störigt! Jag vill bli berusad, inte behöva springa på toaletten HELA tiden! Minsta uns av nödighet och det stör mig, jag är ju upptagen av annat...

Nån med samma problem?

• Svar på tråden Återupplivar: Varför i helvete blir man så jävla pissnödig av öl?
  • Eisa

Det finns ett hormon som heter ADH som gör att vi kan behålla den vätskan vi behöver i kroppen och inte pissar ut allt. Men alkohol minskar mängden av detta hormon och gör alltså att vi pissar mer än vi egentligen ska.
    Resultat: Uttorkning.

• SIN74

Jag blir också så in i.. nödig av öl men jag har ett knep. Jag går inte på toa förrän efter minst tre glas öl. Sen kan jag dricka både öl, vatten och annat utan att behöva springa på toa hela tiden.

• idiblon
    Eisa skrev 2009-09-11 19:13:15 följande:
    Det finns ett hormon som heter ADH som gör att vi kan behålla den vätskan vi behöver i kroppen och inte pissar ut allt. Men alkohol minskar mängden av detta hormon och gör alltså att vi pissar mer än vi egentligen ska. Resultat: Uttorkning.
    Jaha. Så eftersom jag har ADHD så har jag ännu mer av det hormonet? Det skulle förklara en hel del.
  • Eisa
    idiblon skrev 2009-09-11 19:16:34 följande:
    Jaha. Så eftersom jag har ADHD så har jag ännu mer av det hormonet? Det skulle förklara en hel del.
    Exakt.
  • idiblon
    SIN74 skrev 2009-09-11 19:16:31 följande:
    Jag blir också så in i.. nödig av öl men jag har ett knep. Jag går inte på toa förrän efter minst tre glas öl. Sen kan jag dricka både öl, vatten och annat utan att behöva springa på toa hela tiden.
    Här är det så att när jag väl har börjat, så måste jag gå hela tiden. 10 ggr på en liter öl, det är liksom inte rimligt överhuvudtaget... Eller måste och måste, det kittlar när jag är kissnödig och jag vill ha bort den känslan. Annars hade det säkert varit okej.
  • SimplyTheBest

Känner igen det här. Försöker undvika att gå på toa in i det längsta...sen åfr jag springa hela tiden

• idiblon
    SimplyTheBest skrev 2009-09-11 19:30:07 följande:
    Känner igen det här. Försöker undvika att gå på toa in i det längsta...sen åfr jag springa hela tiden
    Jag är redan öppen.

Typ 10 cm.

• M Y L F

Drick något annat, vin har inte samma effekt och mer berusad blir du om du dricker samma mängd.

• SimplyTheBest
    idiblon skrev 2009-09-11 19:31:04 följande:
    Jag är redan öppen.Typ 10 cm.
    Jobbigt
  • idiblon

M Y L F skrev 2009-09-11 19:32:38 följande:

Drick något annat, vin har inte samma effekt och mer berusad blir du om du dricker samma mängd.
    Ja jo, men jag vill inte bli mer berusad än jag ändå blir, på samma tid. Det är väl det som är haken! Testade häromdagen, har jag för mig... Jag menar, jag minns inte, men förpackningen var tom iallafall.

Svar på tråden Återupplivar: Varför i helvete blir man så jävla pissnödig av öl?