• Chila

    Var köpa Gripe Water?

    Hej,
    Någon som vet var man kan köpa Gripe Water? Har beställt via nätet av English Shop men det var tyvärr slut och kommer inte in förrän om en vecka. Blir sååååå stressad av att min dotter har så ont i magen och behöver dundermedlet fort! Tacksam för tips! (Bor i Stockholm).

  • Svar på tråden Var köpa Gripe Water?
  • tuffing

    jag beställde från polen den är ju bara så bäst
    vart i sthlm bor du kan sälja en halv flaska om du vill


    Världens lyckligaste mamma & fru.
  • Chila

    vicky7 - Gripe Water är, såvitt jag har föstått, ett hälsokost/örtpreparat - droppar - som säljs och används sedan många år i England mot kolik. Har hört flera mammor säga att det är ett riktigt undermedel.

    tuffing - tack vad gulligt!! Vi bor i Vallentuna. Är dessvärre lite stressad nu och ska iväg till svärmor men svara gärna så kollar jag datorn igen när jag kommer hem så får vi se om det går att lösa på något sätt. TACK!  Kram

  • vicky7

    hjälper det om bebben också krystar och gråter? eller ska det vara riktig kolik? Tänkte vilka kriterierna är. Finns biverkningar?

  • vicky7

    såg att english shop finns i göteborg och stockholm. Är det samma som du beställt av. Jag bor i Göteborg så tänkte att de kanske har det i affären här isf???

  • Chila

    Jag vet inte så mycket om preparatet - har bara läst här att det gör underverk. Kommer säkert en packsedel med så får man läsa då om det inte finns mer info på nätet förstås. Tror magont som magont, men som sagt, jag vet inte säkert. Sedan är det ju alltid så att vissa knep hjälper vissa individer och fungerar inte alls på andra så man får testa sig fram helt enkelt.

    Jag kör med spädbarnsmassage, Minifom, rapningspauser i amningen, varmt bad, sockervatten, kolikgreppet (ligga på mage) å lite småtrix. Har även beställt Windi (fispip) för att se vad som kan hjälpa. Det är ju hjärtskärande när hon har så ont så man vill ju göra vad som helst. Hjälper inget i längden så ska jag prova att skippa alla mjölkbaserade produkter eftersom vissa kolikbarn reagerar mot mjölkprotein och kan bki hjälpta av att man avstår HELT från det. 

  • vicky7

    läste förresten att det även hjälper mot gasighet och krånglig mage...

Svar på tråden Var köpa Gripe Water?