• Chila

Var köpa Gripe Water?

Hej,
    Någon som vet var man kan köpa Gripe Water? Har beställt via nätet av English Shop men det var tyvärr slut och kommer inte in förrän om en vecka. Blir sååååå stressad av att min dotter har så ont i magen och behöver dundermedlet fort! Tacksam för tips! (Bor i Stockholm).

• Svar på tråden Var köpa Gripe Water?
  • Agamemnon
    vicky7 skrev 2009-09-12 17:06:16 följande:
    såg att english shop finns i göteborg och stockholm. Är det samma som du beställt av. Jag bor i Göteborg så tänkte att de kanske har det i affären här isf???
    De har samma shop och Gripe Water är ALLTID slutsålt! Vi använde det när dottern var liten och hade problem med gaser. Min man är engelsman och fick GW som medel mot allt som har med magen att göra när han var liten så vi beställde via hans familj när det inte gick att få från The English Shop. Inte mycket hjälp iofs, men min lilla Gripe Water-berättelse.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Chila

Tack för alla tips/info!!

Jo, har oxå sett att akupunktur ska vara bra och ska definitivt beställa tid om det inte blir bättre. Skönt att det finns lite att ta till nuförtiden.

• vicky7

läste på gripe water att man ska fråga sin läkare först om man kan börja anv den på sin bebbe. har ni gjort det?

Den verkar vara en slags minifom. Att man ger innan eller efter måltid och sen ska en ljudlig rap komma står det....

• Cocarola

Gripe water är ett avkok på dillfrön. Googla recept och gör själv, snabbt och billigt!

• Pandia

Jag beställde 2 flaskor Gripe water från English shop i Stockholm. Det fanns inte hemma och tog c:a 5 dagar för dem att skaka fram!

• vicky7

läste om grip water...det som var negativt var baking soda och dilloil...ej riktigt godkänt i den mängden och för bebbens kropp...googlade lite och hittade det...men de skriver ju allt möjligt om hälsokost...

• mammaH

om du bor i stockholm finns affären english shop i medborgarplaten.

• Fantasiarbete

Hejsan vet du var jag kan få tag på gripe water jag är desperat min andra barn gråter så mycket om nätterna jag skulle vara tacksam om någon vet var i Malmö eller i Helsingborg jag kan köpa det eller om någon har ett flaska att sälja

Svar på tråden Var köpa Gripe Water?