• Jossi

Temafest á la Studio 54, glitter och glam - Va ska man ha på sig??

Hej på er!

Behöver hjälp att hitta kläder. Ska på temafest den 1 oktober och temat är Studio 54, alltså 70-80tals disco, glitter och glam. Är gravid i vecka 21 nu så jag kommer nog va lite större då, men har en rätt liten mage.
    Vad rekomenderar ni? Fransklänning? Brallor? Alla förslag välkomnas. Länka gärna om ni vet nån bra sida.

Tack för hjälpen! :)

• Svar på tråden Temafest á la Studio 54, glitter och glam - Va ska man ha på sig??
  • Fratris

Men gud vad roligt!!! :) Jag är barnsligt förtjust i temafester!

Nu kanske det blir lite kallt för små silvriga shorts? Men annars det, benvärmare, tights, "bodys" (baddräkter funkar nog också, med shorts/kjol till såklart), stoooora "hoop"-örhängen, pudellockigt hår... långa fransklänningar! 70-talsbyxor om du har några sådana kvar från 90-talsvågen (med vidd i byxorna från knäet och ner), "dans" (gym)-kläder, breda svettband, båtringning på klänning eller tröja... höööga platåklackar! :)

• Jossi

Tack för tipset! :)
    Har letat som en galning. Det är ju nu på torsdag. Magen har smällt till och blivit större nu också så jag kommer ju inte i vad som helst, så min tanke är klänning.
    Har hittat en kort svart paljettklänning på HM. Va tror ni om en sån? Är det rätt för tiden? Det var ju typ 1979.

Gud va svårt detta skulle vara. :)

• 071001

Paljettklänning låter fabolous! (stavas hur, blackout?) Kanske nån huvudbonad á la det här:

• Jossi
    071001 skrev 2009-09-25 13:31:26 följande:
    Paljettklänning låter fabolous! (stavas hur, blackout?) Kanske nån huvudbonad á la det här:
    Va bra. :)
    Hmm skulle det vara en länk med i inlägget?
  • 071001

Aha, skulle radera raden för jag tänkte att det kanske ändå inte hörde hemma på Studio 54, men here goes:
    www.monsoon.co.uk/icat/fascinations&bklist=icat,5,shop,women,womenaccessories,fascinations

• Jossi
    071001 skrev 2009-09-25 13:47:50 följande:
    Aha, skulle radera raden för jag tänkte att det kanske ändå inte hörde hemma på Studio 54, men here goes:www.monsoon.co.uk/icat/fascinations&bklist=ic...
    Va snygga dom var. Vet inte heller om det är studio 54 men snyggt var det iallafall :)
    Har kort hår så nåt lockigt svall lär jag ju inte kunna ha, då är det ju kul med nåt annat i håret.
  • 071001

Jag hade en sån på fest härom helgen och jag kände mig verkligen "party".

Svar på tråden Temafest á la Studio 54, glitter och glam - Va ska man ha på sig??