• salj00

Elektrikern vill ha 500 kr/tim SVART.... :-o

Är det inte hysteriskt mycket? Har du anlitat elektriker, vitt eller svart, och hur mycket betalade du?

Ska ringa honom imorgon, och det vore skönt med lite kött på benen.

• Svar på tråden Elektrikern vill ha 500 kr/tim SVART.... :-o
  • Aquilon

Timpris vitt var runt 380-390:- (plus moms vill jag minnas) när vi gjorde om vårt kök för ca 2 år sedan.

• väntar o längtar

CB72 - var bor du med de priserna??? Här i Mälardalen ligger priset hos en certifierad elfirma på 300-500 kr. *chockad*

• väntar o längtar

salj00

det där lät som nåt jag kunde ha gjort!

• Trynträ

300-500 vitt lät väldigt billigt för en certifierad elektriker. Jag trodde de tog det dubbla minst. På en bilverkstad kan man ju få betala över 1000 spänn per timme. Kolla upp vad elfirmorna tar per timme i närheten så märker du om du blir blåst eller inte.

• väntar o längtar

Alltså... är jag helt ute och cyklar här?? Har priserna gått upp så katastrofalt mycket på 3 år? När vi byggde vårt hus för 3 år sen så låg priset för en elektriker på 300-500 kr.
    Om det är så så ber jag om ursäkt för mina förvirrande inlägg.

• salj00

Har snackat med elektrikern idag och till slut landade vi på 440 kr/tim - VITT...
    Jag säger då det...

• väntar o längtar

Undrar vilken superbluff han försökte med...

Grattis i varje fall.

• väntar o längtar

Du... maken säger nu "hur seriös är en sån kille?" Och jag är nog beredd att hålla med... Maken sa även "han kommer ju att köra upp henne oavsett..." Och det han inte får i timpris svart kanske han lägger på i antal timmar eller nåt annat konstigt.

Kan du inte ringa runt till olika firmor på måndag och kolla vad det kostar? Jisses vad engagerad jag blivit i dina eljobb.

• Ankissen

400 kronor i timmen vitt + moms betalade vi för två månader sen när vi renoverade badrummet, samt bytte el i hela huset...

• salj00

Äh, killen hade räknat med hängslen och livrem och tagit i med 24 tim fastän vi pratat om 18 till att börja med - så då var timpriset egentligen 300 kr visade det sig när vi snackade. Hur som helst har vi satt ett tak - så mer än så får han inte om han så måste dra om elen i hela huset. Och nu kör vi vitt, så då finns det ju papper på det hela om han skulle försöka nån rövare. Sen tror jag nog att han tjänar en bra hacka på oss ändå - men det är lite desperata tider. (Vilket han vet.)

Vi ska bygga IKEA-kök - har köpt allt, även kakel, golv, vitvaror etc. som nu står i vårt vardagsrum och har gjort så sen i mitten av augusti. Har inte hittat nån snickare (trots offertförfrågan till sju firmor), så nu är det en kompis kompis som ställer upp och bygger. Honom fick vi i alla fall billigt så totalt sett hamnar vi inom budget.

Håhåjaja, men fint blir det när det är klart i alla fall.

• väntar o längtar

Låter bra! Nu kan ju även jag sova gott i natt.

• salj00

väntar o längtar: Bra! Inge kul om det är fler än vi som ligger och vrider och vänder oss i sängen pga vårt köksfiasko. 1000 tack för engagemanget!

Svar på tråden Elektrikern vill ha 500 kr/tim SVART.... :-o