Inlägg från: supersötasilversara |Visa alla inlägg
  • supersötasilversara

IKEA Ektorp soffa??

SilverEmma skrev 2009-09-12 12:16:06 följande:
    Hade en innan...den är galet skön MEN jag hade problem med ryggkuddarna. Det var som om det inte fanns tillräckligt med stoppning i dom & dom sjönk ihop hela tiden. Fick puffa upp dom flera gånger i veckan för att dom skulle se normala ut. Känner fler som haft samma problem.
    Vi har haft vår soffa i 8 år, Ektorp Idemo Beige och har haft samma problem med kuddarna som du. Men det har vi löst genom att stoppa i 15 kronors-polyesterkuddar från IKEA. Så soffan är fortfarande jättefin. Det är faktiskt helt otroligt vad dålig stadga det är i dom. Min mamma har en likadan och den är 5 år och hon ahr aldrig brytt sig om att puffa kuddarna så henne skuddar är nu lägre än själva soffryggen... Så det kan ju vara något att tänka på. Vi har inte råd att byta soffa så jag puffar snällt mina kuddar efter varje gång vi suttit där .

Det bästa är att vi kladdat hur mycket som helst och alla fläckar är borta. Hur många chokladfläckar som helst har försvunnit i tvätten
  • supersötasilversara

Jag tror att IKEA har ändrat modellen lite grann hela tiden under årens lopp, typ gjort förbättringar. Till exempel så verkar det inte vara dun i nyare sofforna? Vi har det på sittkuddarna i vår soffa.

Svar på tråden IKEA Ektorp soffa??