Dundermamman skrev 2009-09-12 19:23:17 följande:
Jag hade börjat med att avmaska kattungen!Att ge grädde är kanske ingen bra idé, möjligtvis laktosfri isf.Du ger redan nu ett bra foder för en kattunge, att ge även gräddprodukt kan göra att katten får för mycket fett och mår dåligt för det! Eventuellt kan du ju ge modersmjölksersättning istället för kattmjölken!Om några veckor har kattungen troligtvis lagt på sig, väg den gärna så du ser att den ökar i vikt!Har du kollat så katten inte är id-märkt (tatuering eller chip)?Om du ska behålla den så se till att vaccinera, id-märka & skaffa en bra försäkring!Lycka till!
Ja jag har kollat inte id-märkt. Jag har som jag skrev innan kollat i vår största lokala tidning efter saknad katt. Inte nått. Hon är väldigt rädd. Jag kan ta upp henne nu och kela med henne, spinner som bara den

Ska avmaska henne (Hittade henne i onsdags) Veterinärbesök ska det bli också såklart men vill vänta lite, hon är stressad tillräckligt ändå. Vill att hon ska "landa" lite först.
Känns bara som att hon är en katt som blivit utkastad ingen vildkatt alltså.(då hade hon nog varit ännu mer rädd) Gå på lådan gjorde hon efter ett dygn Polisen sa att de har stora problem med vilda katter här

Blir såless på folk som inte kan ta sitt ansvar