Inlägg från: Dundermamman |Visa alla inlägg
  • Dundermamman

Undernärd kattunge

Jag hade börjat med att avmaska kattungen!
    Att ge grädde är kanske ingen bra idé, möjligtvis laktosfri isf.
    Du ger redan nu ett bra foder för en kattunge, att ge även gräddprodukt kan göra att katten får för mycket fett och mår dåligt för det! Eventuellt kan du ju ge modersmjölksersättning istället för kattmjölken!
    Om några veckor har kattungen troligtvis lagt på sig, väg den gärna så du ser att den ökar i vikt!

Har du kollat så katten inte är id-märkt (tatuering eller chip)?

Om du ska behålla den så se till att vaccinera, id-märka & skaffa en bra försäkring!
    Lycka till!

Nya kattungeplaner...jag vet vad jag vill...undra om katterna är med på det?
  • Dundermamman

Hur går det med lilla Agnes? Ökar hon i vikt?

Underbart att det finns människor som TS som förbarmar sig över dessa stackars katter!
    Tänk om ägarna till utekatter kunde ta ansvar för kastrering, så slapp det födas en massa oönskade kattungar!

Superkulan skrev 2009-09-13 16:57:35 följande:
    Tvivlar på att en sån liten misse är idmärkt... Mina katter jag har har blivit idmärkta i samband med kastrering... på vetrenärens rekomentation...
    Från 1 januari-09 skall en kattunge vara id-märkt vid överlåtelsen, enligt Sverak!
    Dvs. vid 12-14 veckors ålder!
  • Dundermamman
    Alm skrev 2009-09-17 17:42:02 följande:
    Ja på bara en vecka så är det en helt annan. katt. Lagt på sig så hon är inte så mager längre. Inte rädd heller, hon låg ju gömd i 5 dagar. Börja leka med sina leksaker i söndags och nu går hon fritt här i huset som om hon var född här . Helt underbar pisse. Älskar när jag kelar med henne får inte nog .Nästa vecka ska jag ta henne till veterinären. Öronskabb har hon nog är svart och "gojjsigt" där. Tar vet. bort det eller finns det nått medel som man köper i zooaffär?MiNiMa ska ni behålla katten?
    Låter ju underbart!

Öronskabbet fixas hos veterinären, du får örondroppar att droppa med!
Svar på tråden Undernärd kattunge