Jag fick ett MA i v 13 men visste inte inte om det förrän jag började blöda. Åkte in till gynakuten och blev undersökt, hade lite rester kvar men läkaren trodde att det skulle komma ut av sej själv och det bästa är ju om kroppen får sköta det själv så jag fick åka hem och bokade inte in nån tid för återbesök.
Tyvärr så ville inte resterna lossna så jag blödde ganska kraftigt i 4 dar och hade ont, åkte in till akuten igen och då beslöt dom att jag skulle skrapas. Efter skrapningen småblödde jag under ca 1 v.
Så slutar du blöda behövs ingen kontroll, såret i livmodern har ju läkt ihop då och det e därför du inte blöder längre.
Jag trodde att jag fått ut allt flera gånger, först småblödde jag sen kom en stor blodklump, efter det småblödde det igen och då trodde jag att allt kommit ut. Men 2 dar senare kom det ännu fler klumpar, sen stannade det upp och jag småblödde igen. Ytterligare 1 dag efter så fick jag en störtblödning/klumpar igen och det va då¨vi åkte in för andra gången. Jag trodde ju att klumparna va massa rester som skulle komma ut men det va tydligen koagulerat blod, så mitt järnvärde hamnade låååångt under det normala så därför blev jag sjukskriven i 1 månad efter - mindre kul!
Men har du minsta lilla undran om vad som e normalt eller om du känner på dej att nåt känns fel så ring gyn, hellre en gång för mkt än en för lite! Och lita på din egen kropp och din egen känsla, känns nåt fel så e det säkert så!
Hoppas iaf att ditt MA snart e över så ni får sätta igång snart igen, vet hur snopet det känns när man ser fram emot nåt å så helt plötsligt så blir det inget!
Lycka till!