Nytt pojkrum. tips på inredning!!
Hej!!
Nu i höst har jag redan börjat fundera på hur vi ska göra om i minstingens rum efter årsskiftet. Vi bor i hyreslgh och kommer att få gratis rust där både målning, tapetsering o golv! Har dock funderingar på att låta golvet vara tillsvidare eftersom han är så liten(blir 5 i november) och sliter på golvet så pass mycket fortfarande.
Vi får ta en loftsäng med skrivbord under av en väninna till mig då det är dags. Loftsängen är i silver och har blå "sidor". Vi har i övrigt ikeas expedit 149*149 vit, vit garderob(pax) även Mikael databord i vit men det ska vi ge bort eftersom han har ett stort skrivbord under nya sängen.
Jag vill nog gärna behålla expedithyllan tror jag den är så himla bra med förvaringen. Man kan ju ha olika lådor/korgar i facken om man vill. Rummet sonen har är litet och har dörren på ena kortsidan och fönster/element på andrakortsidan. Dörren är mot vänstra väggen o fönstret mot högra(snurrigt jag vet men har inga bilder). Det är lite snedtak och jag tror att garderober får plats precis längst ner mot fönstret om den skulle stå där.
Om det går att få "som jag vill" hade jag tänkt att loftsängen kommer att stå precis till höger då man öppnar dörren. Längst ner i vänstra hörnet tänkte jag ställa garderoben och i direkt anslutning till denexpedithyllan. Det blir kanske lite trångt direkt där dörren öppnas men i gengäld så får han en hörna vid fönstret där han kan leka. Tänkte ställa upp hans två saccosäckar han har där om han vill se på tv. Han har en liten tv/dvd som vi tänkte sätta upp på väggen o då kan den riktas till önskat synfält liksom.
MEN, hur inreder jag i övrigt? Vilka färger ska han få i sitt nya rum? jag vill ha tips på allt från tapeterna till gardiner o lådor/korgar. Kan man möblera på annat sätt?