• Lilla Prussiluskan

Kan en brun/grå tand bli vit igen?

Min son ramlade och slog i en framtand. Ett par veckor senare så hade den tanden blivit grå. Tandläkaren sa att roten håller på att dö och att han kanske tappar sin tand.

Nu har det gått nästan 2 månader sedan han ramlade och tanden är vit.

Vad har hänt?

• Svar på tråden Kan en brun/grå tand bli vit igen?
  • Alexandria

Vad konstigt! Jag ramlade när jag var lite och fick dra tanden. Den gick från grå till mörkgrå...ring och hör med tandläkaren?

• KimberlysMamma

min dotter slog i sin framtand-som blev grå och ljusbrun. tandlekaren väntade ett tag och vi va där flera gånger-och den ljusnade igen. då förklarade hon att den inte hade dött som dom befarat utan att det endast vart en blödning i tanden som sedan gått tillbaka och den då återfått sin vita färg. vilket det är kan dom se genom att röntga tanden. konstigt att dom sa att han kanske tappar den, våran tandläkare sa att dom hellre drar dom än låter dom vara pga infektioner & smärta dom kan få när sånt händer.

• jelena2

Bägge mina tvillingtjejer har trillat och har då fått gråaktiga framtänder (en var, alltså). Vi har varit hos tandläkaren och kollat och anmält till försäkringsbolaget.
    Någon månad senare har tänderna blivit vita och fina igen och blödningen i tanden har alltså läkt problemfritt. Puh, tur!

Svar på tråden Kan en brun/grå tand bli vit igen?