Inlägg från: Anonym (överfertil...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (överfertil...)

kondom för välutrustad man???

Finns det?? Vi har provat RFSUs största och ja vi provade en kondom och slängde rästen av paketen då de inte går på alls. Har även provat profils största och vist den går på men dels är den lite kortare än de behövt vara och dels sitter den TIGHT man får trycka in kuken i den!! Så vad kan vi använda??

Vi har aldrig använt kondom innan då han som sagt inte kan, men nu har vi fått fyra barn och vi har INTE planerat fyra barn. Jag kan inte använda hormonpreparat för då blir jag gravid, har blivit det flera gånger nu. Och efter vårat sista barn satte jag istället in en kopparspiral för att se om det fungerade bättre än hormonpreparaten. Men nu fick jag missfall denna månaden då jag trots alllt blivit gravid, dock orsakade väl spiralen detta tidigamissfall då. Men jag känner ändå att jag inte vågar lita på den nu, nästa gång blir det kanske inte ngt missfall. Står i kö för en sterilisering men fram tills dess att jag får en tid behöver vi annat skydd. Inget sex känns inte som ett allternativ!! Och det ända skydd som vi ännu inte blivit gravida med är kondom, men de är ju för små.

Så ni som har stor kuk eller som lever med ngn som har det VILKEN PASSAR???

• Svar på tråden kondom för välutrustad man???
  • Anonym (överfertil...)
    Anonym skrev 2009-09-13 16:18:57 följande:
    Knyt igen äggledarna då. Eller så får han kapa sina ledare.
    Jag står ju i kö för det, men det är upp till ett års väntetid och att inte ha sex förräns vi fått en tid käns ohållbart!! Jag är inte typen som kan gå utan sex i evigheter. Själva problemet är ju vad vi ska göra tills jag fått gjort min sterilisering och där finns bara kondom kvar som allternativ och det måste väl ändå finnas NGN kondom för män med stor kuk??
  • Anonym (överfertil...)
    Dilong skrev 2009-09-13 16:30:10 följande:
    Anonym (överfertil...) skrev 2009-09-13 16:02:58 följande:
    Jag har utan problem dragit en kondom över huvudet, men klart - har han större än så (det är inte jag som har vigselringen runt halsen), kan det ju bli problem.Rulla in den i gladpack kanske? Och varför inte testa äggvitor för att få extra glid?
    Ja men vad bra för dig, vi har ju givetvis inte provat kondomerna och upptäckt problemet. RFSUs största kondom nådde bara halvägs på skaftet den gick INTE att dra längre än så och profils största satt tight. Det var svårt att rulla på den, han tycker själv att den sitter åt och käns obehaglig och när jag skulle rulla på den så VAR det inte bara att dra på den lite lätt utan den var SVÅR att få på. Jag frågade om ngn vist vilken som är bra för de med större för att slippa köpa varenda kondom på marknaden för att hitta en som sitter och känns bra för sambon. Tänkte att ngn kanske viste, men tydligen inte och tydligen skulle man inte frågat heller.
  • Anonym (överfertil...)
    MickeN1973 skrev 2009-09-13 17:01:30 följande:
    Med tanke på att rfsus största kondom är 19 cm lång.Och TS säger att den når till till hälften av kuken.. Det skulle då innebära att kuken är 38 cm......
    Nopp hans är 29cm lång och grov, mina barn har åtminstone bra påbrå :p Men ja kondomen nådde bara halvvägs, tror att det är för att hans är ganska grov med. Ungefär som att om man sätter på en mössa på ngn med smalare huvud så når den långt ner över öronen..men om du trär samma mössa på ngn med bredare huvud så når den kanske inte ner till öronen alls även om det skulle vara lika långt från hjässa till öron på båda personer. Tjocklek påverkar. Du kan ju alltid prova att trä dem på gurkor så är jag ganska säker på att den kondom du trär över en smaaal gurka når mycket längre än den du trär över en tjock gurka.

Klart att de är töjbara och ja vi fick på dem såklart, men det var inte skönt för honom då de satt åt. De är ca 5cm breda och har man väldigt grov så klämer de liksom åt även om det såklart går att dra på dem. Frågan är inte OM de går att få på utan de ska sitta bra oxå, det ska kännas SKÖNT för sambon med sex trots kondomen. Jag har ett par stumbyxor med stl xs som jag inte kan ha för att de klämmer åt för mycket över magen..det gör ont och bildas fula valkar där de skär in. Men det går att trä dem över fåtöljens rygg utan större svårighet och den är MYCKET bredare än mig om man mäter omkrets. De är fortfarande inte sköna på för mig då de inte är tänkta att töjas så mycket egentligen. Det GÅR att töja dem men det blir inte skönt, det GÅR att töja kondomen men det ÄR inte skönt då.

Förstår ju att du inte har ngn större kuk själv..precis som en del andra här över för då hade ni förstått problemet. Bättre ni säger "sorry, men min kuk är förliten för att jag ska kunna svara på din fråga" eller bara låter bli att svara alls. Ngn som faktiskt har erfarenhet av detta kan då få svara istället för osäkra killar som inte står ut med att ngn annan har större kuk än vad de har :p Jag har liksom INTE sagt ngt om att små inte dög eller så utan lyft ett problem vi har.
  • Anonym (överfertil...)
    Airlee skrev 2009-09-13 17:16:46 följande:
    Men vad ni retas med stackars TS. Jag hade en älskare med samma problem, det spelade liksom ingen roll att kondomen säkert gick att dra över huvudet, den var jättesvår att få på och kändes obekväm för honom. Han hittade något märke sen på nätet och de kondomerna funkade jättebra, men tyvärr minns jag inte vad de hette och han avskyr mig numera så jag kan inte gärna fråga honom.
    Ja jag hade en pojkvän som tonåring med samma problem, vi använde ju kondom men han kunde bara använda en sort för alla andra satt åt för mycket så att det inte var skönt men jag minns ju inte vilken det var, eller ja jag hade aldrig ngn koll på vilken det var. Minns bara att han sa det en gång för att de inte hade den sorten på pressbyrån när vi behövde en gång. Och så hade jag ett ons som hade väldigt lång och han fick oxå hålla i kondomen mitt på kuken

Övriga har varit "normal" stora och personligen har jag tyckt att allt varit skönt utom en som hade liiiten, men då var den extremt liten. Själv är jag ganska "djup" så för MIG är lång dock helt ok, medan andra får ont :p
  • Anonym (överfertil...)
    Anonym skrev 2009-09-13 19:13:13 följande:
    TS, vi har samma problem. han kan få på dom, men dom spricker direkt vid samlag.bara för att det står att de är till för si och så, funkar det inte alltid så i realiteten (tyvärr)
    Konstigt att de inte gör kondomer även för de med STOR, såg inne på en sida med leksaker att de hade kondomer för "unga" killar..alltså småå kondomer. Men riktigt stora kan de inte ha :p
  • Anonym (överfertil...)

Anonym (fundersam) skrev 2009-09-13 21:40:20 följande:

Om man nu har ett så stort (!) problem så vill jag komma med ett helt revolutionerande förslag.... googla "kondom XL"!På 5 sekunder så hittade jag bland annat följande förslagwww.presex.se/showArticle.jsp&XL_Megap...www.kondomkungen.se/wpt/view/ovrigt/xl-kondom.../Fast om man inte ens orkar göra något så enkelt för att hitta kondomer som passar så handlar det nog snarare om något annat skäl...
    Ja vi har ju provat två av varianterna du fick upp där och de var som jag sagt för små. Så istället för att på måfå köpa upp varenda märke vi kan hitta av större kondomer och prova igenom tänkte jag att ngn kanske viste en större sort som faktiskt ÄR stor nog. Ngn som oxå provat de som vi provat och där de varit försmå och vet vilken sort som då kan passa. Jag har kollat runt på nätet jag med och köpt först en sort och sedan en annan och båda var för små :p Vi är inte dumma..
  • Anonym (överfertil...)
    Anonym skrev 2009-09-22 10:51:13 följande:
    Men behöver nu kondomen verkligen täcka hela kuken? Tar du in alla 29cm. Jag har nu sett en porrkuk med de måtten och den brukar inte gå in till roten. Jag har också sett en synnerligen lång en på ett swingerställe. Inte drogs kondomen till roten på den heller men samma sak där. Det blev över lite av den kondombklädda delen också. Och även om kuken skulle gå lite längre in än kondomen täcker så borde den hållas på ändå när den nu sitte så tight på.
    Hmm nä det gör jag ju iofs inte, har inte själv tänkt så långt. Var han som sa att de inte fungerade då de inte täckte hela, men det har du ju faktiskt rätt i. I vissa stälningar kan jag ta nästan hela, men tex bakifrån inte ens nästan!! Det är ju inte bara kul som en del verkar tro med en stor utan ibland till besvär med tex gällande kondomer, men oxå då han måste vara väldigt lyhörd för at inte köra för hårt i vissa stälningar så att det gör ont. Vi är dock en ganska bra match då jag är ganska djup med. Även tjejer är olika och min första kille som nog hade ca 12cm kände jag ingenting med då vi hade sex då killen måste bottna för att det ska bli skönt. Förstog inte meningen med samlagsbiten alls förrän vi gjorde slut och jag täffade en annan som hade ngn cm till, han var inte heller enorm men större. Då plötsligt förstog jag vad som var skönt med även den biten. Tjejer är oxå olika djupa helt enkelt, men nej hela är svår att ta in En annan negativ grej är när man ska suga, mycket svårare med en välutrustad man. Mycket gällande omkretsen då. Längden kan man kompenser med handen ju.

Så det är inte bara "jippie vad stor han är", det har sina fördelar och nackdelar det med!!
  • Anonym (överfertil...)
    honkie skrev 2009-09-22 13:07:51 följande:
    Anonym (överfertil...) skrev 2009-09-13 18:38:20 följande:
    mja. tror knappast att hans kuk är för liten för att kunna svara, den är nog lite för normal helt enkelt. dina inlägg får det att låta som att du endast vill skryta (!?) om att du har en stor kuk hemma. ledsen, men jag tror knappast att någon här inne blir avundsjuk på en 29 cm kuk som är så pass grov att kondomer knappt går på. och som någon sa innan, hur svårt kan det egentligen vara att hitta världens största kondom? testa den, och funkar det inte så hitta en annan lösning, för antagligen är din mans snopp så pass onormal att den inte ens passar för de mest abnorma kondomerna.
    Nej jag blev bara irriterad över att folk inte bara kan svara på frågan utan en massa KORKADE kommentarer, är av det inlägget. För som jag SJÄLV skrev i inlägget du citerade var det inte hurvida bara stora dög jag diskuterade utan ett problem vi faktiskt har!!! Och då kan man väl låta bli att svara om man inte har ngt annat att tillägga än skitsnack och korkade komentarer. Det var jag INTE ute efter. Som du märker är det dessutom fler som har samma problem det var DE jag frågade och ingen annan för andra förstår inte. Står i rubriken tom!!
  • Anonym (överfertil...)
    honkie skrev 2009-09-22 17:53:39 följande:
    Anonym (överfertil...) skrev 2009-09-22 15:27:29 följande:
    men samtidigt säger du att "mina barn har åtminstone bra påbrå :p". en sådan kommentar får mig att undra över om du inte ser en stor kuk som en statusgrej. för jag kan fortfarande inte förstå hur kondomer kan vara ett problem när det finns sååå pass många andra sätt att ha skyddat sex på. nu vet jag att alla är olika, men jag tycker att kondomer är skönast när de verkligen sitter åt. när jag var yngre så körde jag jämt med mamba och när jag var i thailand så ville jag prova "myten" så jag köpte några kondomer där och testade. dom funkade ännu bättre så jag köpte hem ett helt lager med thailands minsta och bättre kondomer har jag aldrig stött på. jag kan ganska enkelt tänka mig att killar får en kick av att ha en stor kuk. så genom att övertyga sig själv (och sin flickvän/fru) att ens kuk är för stor för kondom så triggar man sig själv en aning. jag vet många som säger likadant, att deras kukar är för stora för kondom, men egentligen gillar de bara inte känslan.Jag tycker att ni ska lägga ner jakten på den perfekta kondomen och hitta ett anna preventivmedel.
    Läste du ens TS?? Jag har blivit gravid med mer eller mindre ALLA p-medel som finns på marknaden för tjejer och står i kö för en sterilisering eftersom INGA p-medel för tjejer fungerar på mig. Min kropp VILL bli gravid och ser till att bli det om och om igen och jag vill verkligen inte ha fler barn då vi har tillräckligt som det är och jag OM jag skulle skaffa fler åtminstone vill kunna planera dem.

Min sambo tycker inte det är skönt när de sitter åt för mycket, han tycker de klämmer och att det käns obehagligt. Och som jag sa ang det inlägget du först citerade så skrev jag det enbart då jag blev irriterad på alla korkade kommentarer folk hade, det är fortfarande så.
  • Anonym (överfertil...)
    nemo skrev 2009-09-23 12:03:58 följande:
    Jag har en kuk som är i storleken större och dessutom med mycket lång förhud vilket har gjort kondomanvändandet besvärligt. När kondomen väl är på plats så kan förhuden glida fram över ollonet och då hamnar kanten på kondomen mitt på kuken (cirka 9 cm från toppen). Då är det stor risk att den "rullas" av eftersom kuken smalnar av något framåt. Jag har lärt mig att kondomer utan glidmedel är både lättare att sätta på (när det är tajt) och att de sitter säkrare. Kondomer utan glidmedel växer inte på trän, men de går att få tag i.
    Tack, ska prova med kondomer utan glid!!
Svar på tråden kondom för välutrustad man???