Låter du vattnet rinna när du...
... skalar potatis eller liknande?
... skalar potatis eller liknande?
Ja. om jag inte är på landet med farmor för då måste jag göra på hennes vi :) en massa skålar o kastruller överallt men det funkar där iallafall. Hemma gör jag som jag vill. då rinner vattnet nästan hela tiden.
Ja, jag måste skala potatis under rinnande vatten, annars nyser jag ihjäl mig Fast om det är "likande" (morötter t.ex) kan jag skala utan vatten. Märkligt nog... jag är allergisk mot att äta råa morötter, men de går bra bra att skala...
Nej, jag låter inte vattnet rinna förutom när jag skalar potatis
för det är jag allergisk mot.
Måste spola hela tiden annars får jag klåda samt astma, men som sagt, annars stänger jag av när jag borstar tänderna och såna saker.
Nej varför ska vattenkranen stå och rinna när jag skalar potatis?
Ja, dessvärre gör jag det! Jobbar på att påminna mig själv om att jag faktiskt inte behöver ha kranen på!
Nej det har jag inte
Nej. Sköljer av dem när jag är klar med alla.
Yes, I do.
Nä, tänker lite snabbt på barnen i Afrika som går flera kilometer för att hitta smutsigt vatten och här står jag och slösar! Bara den tanken får mig att snabbt stänga av kranen i ren skam......'Läskigt att vi tar sådana saker för givna när andra mister sitt liv i jakten på rent vatten. Och vi spolar med våra 12-litersspolingar utan att ens reflektera över det. (Så i alla fall kan man byta till snålspolande toaletter oeller lägga en tegelsten i tanken för att minska vattenförbrukningen!)
Japp jag spolar vatten, dock inte med världens stråle men som andra även nämnt innan så är jag allergisk!
Min man bruksat vanligtvid göra detta pga av min allergi men tror även han spolar vatten...
jag låter det rinna en svag stråle
Nej. Jag sköljer av de jordiga skalen, sedan stänger jag av kranen och skalar. Läger varje potatis i en skål med kallvatten tills de ska användas.
japp det gör jag. Har eget vatten
Nej det gör jag inte. Har det inmatat i huvudet efter mammas allt tjat opm att inte slösa på vattnet- för det kostar ;) Så jag stänger av och sätter på i ett när jag skalar och diskar. Sambon gör dock inte det, och det gör mig vansinnig ^^
Röstade Annat.
Ja, för vi behöver göra av med mycket vatten i vår brunn! behöver stor genomströmning just nu.
Men annars är jag sparsam om det är hos någon med kommunalt anslutet vatten.
Ja, alltid.