• Lajkie

Snabba förlossningar

Visste inte om jag skulle lägga under förlossning eller förlossningsrädsla... Jag är gravid med mitt 3:e barn.
    Första barnet tog ganska exakt 5 timmar från första värk och andra barnet lite mindre än 4 tim från första värk att komma till världen. Ví bor ute i skogen och har ungefär 7 mil till förlossningen. Andra barnet föddes dessutom i v.37 helt oväntat.
    Och smärtan! Värkarna började ju med 2-3 min mellanrum direkt på båda barnen och smärtchocken blir ju olidlig. :S Jag är helt oplanerat gravid med nr 3 och jag gruvar mig så inför förlossningen att jag gråter på kvällarna och kan inte tänka på något annat än att föda i bilen/hemma och smärtan!
    Jag är bara i runt v.12 ännu och har seriöst övervägt abort pga smärtan. Har pratat med BM och hon har lovat att hon ska hjälpa till med en förlossningsplan och att jag ska få åka in och prata med någon på förlossningen lite längre in i graviditeten.
    Men vad hjälper det?

Skriver säkert jätteflamsigt, är trött!

Ni som har snabba förlossningar, hur har det utvecklat sig från barn till barn... ?

• Svar på tråden Snabba förlossningar
  • Lajkie

Herregud, det är min MARDRÖM alltså =) Föda i bilen. Jag blir helt stirrig nu alltså, god lust att väcka sambon och ställa till med en scen. :)

Men det som talar emot emn igångsättning är ju att första dottern föddes på bf och andra i 37+2, så jag är skeptisk till att hålla mig så långt denna gång heller. Det trodde inte BM heller.
    De sätter väl aldrig igång mig i v.36-37 liksom ?

• Lajkie

jempa l - läste din förloss.berättelse! Vilken grej! =)

exi - ok, skönt att du hunnit in :)

• Lajkie

Jo det är väl så, det har ju aldrig varit problem. Med tvåan hade jag lite svaga krystvärkar, men de gav mig dropp så var hon ute nästa värk! Krystade längre med tvåan än ettan, men jag tror smärtan "höll" mig tillbaka lite med nr 2.

Ja, jag trodde ju tvåan skulle komma i bilen oxå. Sambon var helt likblek och körde 7 mil på 20 minuter (!) medan jag vrålade att bebisen skulle komma. :) Herregud.

• Lajkie

Okej, så det kan ju även bli en längre förlossning alltså. Mig gör egentligen inte snabbheten något utan det jag är rädd för är att det ska bli en sån smärtchock, alla värkar på en gång, igen.... Föda i bilen kanske skulle vara rätt spännande ;)

• Lajkie
    lövet2 skrev 2009-09-13 21:51:15 följande:
    Nr 1 o 2 gick fort - 3 resp 4 timmar. Och det blev som du beskriver det en smärtchock. Men 3:e förlossningen började lugnt och tog allt som allt 19 timmar ...
    Oj! Hur kom det sig? Du ger mig hoppp =) Har du nån berättelse man får kika på?
  • Lajkie
    MUSDOKTOR skrev 2009-09-13 21:52:44 följande:
    Är med livrädd för att mitt tredje barn ska komma när som nu.. Öppen 1 cm sen i måndags och har förvärkar till och från.. ettan kom efter 1½ timmatvåan kom efter 4½ timmaJag är så rädd att lägga mig varje kväll och vakna upp mitt i natten och inse att vattnet gått eller hur det nu kommer starta.. Då ska man häva iväg ungarna till barnvakten. Jag är super rädd verkligen!!!Just nu är jag super orolig då jag sitter med småkänningar som kommer till och från.. Hu, vill inte va med längre känns de som!!Kanske inte det ts vill läsa.. men ville bara skriva av mig lite. förlåt!
    Jag förstår dig, och vi kan väl stötta varann lite vi raketfödare =)

Vilken vecka är du i nu?
  • Lajkie

Oj, ja jag åker då in på första känning me denna... hellre vara där för länge än föda hemma =) haha

• Lajkie
    MUSDOKTOR skrev 2009-09-13 22:02:45 följande:
    Är i vecka 35+5
    Okej, har du fått prata med någon om din rädsla?
  • Lajkie

83:an & Shogun - TACK för att ni delar med er =)

Ja planerad igångsättning skulle ju vara drömmen, men som sagt, med största sannolikhet så lär jag ju inte gå tiden ut och det känns ju som att de kommer sätta sig på tvären ang det.. Ja smärtan... ont gör det ju, men som någon sa, skönt att det är så kort tid, men samtidigt så har mina vänner med normallånga förlossningar beskrivit mycket mindre smärtsamma förlopp eftersom det då tog längre tid.

Svar på tråden Snabba förlossningar