Snabba förlossningar
har hafet en snabb förlossning, bodde 25 mil från bb när jag trodde att det var dags, åkte in på VC för att kolla läkaren kollade hur öppen jag var, (hade dock haft förväkar så jag var redan öppen 3 cm sedan innan) då var jag öppen 5 cm. DE bokade en bårbil till mig eftersom jag inte kunde sitta ner. Han gav mig 2 alvedon och sa att du är nog mamma innan kvällen. Detta var sen kväll. Stog på alla fyra i 25 mil ,var dock tvungen att gå på toaletten på en av vårdcentralerna i närheten. Då kände jag mig väldigt illamående men trodde att det hade att göra med bilresan.
Kände hur värkarna tilltog men brydde mig bara om vad läkaren hade sagt... innan det var ju mitt första barn. Hann vara in på BB när de klädde av mig. Jag var helt säker på att jag skulle åf ligga kvar ett tag men min man han knappt komma in på rummet innan allt var klart. Som tur var hindrade jag BM från att spränga hinnorna innan han kommit hade jag inte gjort det kankse han missat allt. Hann bara ta några drag med lustgasen sen var allt klart. (max 10 på BB) Allt gick otroligt bra trots omständigheterna och det var en bra förlossning. Är lite orolig att nästa barn ska gå fortare men nu bor iv bara 10 min från BB :)
Lycka till..