• Anonym (VA?)

Älskar du ditt första barn mest??

I flera trådar på styvförälders-forum läser man att föräldrar älskar sitt första barn mest. Tycker det låter hemskt. Oavsett om ni är i blandfamiljer eller kärnfamiljer hur känner ni?

Ni som har fler barn, älskar ni det första mest??

Älskar min så dotter otroligt mycket, men kan man inte älska alla sina barn på olika men ändå samma starka sätt?? Tycker det låter så taskigt att jag undrar om man verkligen ska skaffa fler...

• Svar på tråden Älskar du ditt första barn mest??
  • Anonym (smartypants)

klart man gillar första barnet bäst!

• mona83

Jag har två barn och jag kan ärligt säga att jag älskar bägge två lika mkt

• Spicy Women

Sjukt. Man älskar väl både barnen lika mycket.

• lövet2

Jag älskar ettan mest, för hon är först och inte lik mig alls - hon saknar alla mina dåliga egenskaper!
    Jag älskar tvåan mest, för han är äldste sonen och har ett självförtroende stort som hela världen. Ingenting är omöjligt för honom!
    Jag älskar trean mest, för hon är mest lik mig av alla barnen. Hon har fått så många smällar av livet men rest sig varje gång, och fötterna står stadigt på jorden.
    Jag älskar fyran mest, för hon är obarmhärtigt ärlig - alltid. Just därför får hon mig att skratta även när allt är åt helvete!
    Jag älskar femman mest, för hon kom i kläm mellan syskonen och blev de storas hackkyckling ett tag. Men självkänslan fick henne att stå rakt och utmana dem!
    Jag älskar sexan mest, för han tar allting på största allvar. Utom Bellmanhistorier förstås, som är höjden av humor!
    Jag älskar sjuan mest, för hon har ett leende som får mina tårar att rinna i smyg. Och hon vill fortfarande sitta och kramas!

Hur skulle jag kunna säga att jag älskar någon av dem mer än de andra? Kärleken bara växer för varje barn ...

This isn´t over!
  • Raihana

Älskar alla mina 3 barn lika mycket!!! Skulle aldrig kunna älska eller favvorisera ett barn mer än ett annat.

• Anonym (VA?)

Så jag hoppades och trodde att det är.
    Härligt och underbart att höra.
    Jag vill ju ha fler och kunna ge dom lika mycket kärlek.

lövet2.

Vilka underbara förklaringar på din kärlek till dina barn. Så unika, men ändå lika fantastiska.

• MamaKajsa

jag älskar ett av mina 4 barn mest....

....som väl är varierar favoritbarnet varje dag

• Erkens mamma

Nej.
    Alla mina tre barn är mirakelgåvor som jag njuter av varje dag. Ettan med sina roliga kommentarer, fantasivärldar och busiga upptåg, tvåan med sitt soliga humör och söt som socker med pippi-tofsar och blåbärsfärgade fingrar och trean med sin charm och tandlösa leende och upptäckarglädjen som bara en bebis kan ha.
    *älskar!!!*

Däremot kanske jag kan säga att jag känner mitt äldsta barn bäst då vi ju haft snart 6 år på oss att lära känna varandra medans lillasyster är 2,5 och lillebror bara 9 månader... Ju mer jag lär känna dem och ju mer deras personligheter kommer fram desto härligare blir det tycker jag.

• Lenk

Jag tror att man älskar sina barn lika mycket, men man kan älska dem på olika sätt

• tjejmamma79

älskar mina 3 tjejer lika mycket men kan väl ärligt säga att man gullar mest med minstigen snart 2 år för det är ju ens lilla bebis men försöker gulle med dom stora också och säga att dom är fina och att jag är så glad för dom och älskar dem.
    och som sagt alla har ju olika personligheter men dom är mina fina prinsessor.
    men när dom 2 yngsta varit nyfödda kändes det som jag älskade ettan mer för att jag kände inte den nyfödda än men det kärleken kommer ju snabbt när man väl börjar "bonda" och då jhar jahg öälskat alla lika muycket

Svar på tråden Älskar du ditt första barn mest??