Ung familj med obotlig cancer, finns det fler?
Först vill jag bara säga att jag är bedrövad att ni också har drabbats. Jag är nu ensamstående änkeman med tre barn och vill verkligen ge dig en virtuell överförd kraft för att du skall orka gå igenom detta. Mirakel finns, men jag trodde på mirakel vilket jag senare förstod att den inte var ämnad för oss! Hoppas att den är det för er!! Det var bröstcancern som tog min fru och livskamrat! Mina barn är 9, 7 och 5 år gamla. Vi gav de lite information om sjukdomen lite då och då. Vi ville bara se om de ville prata om den. Vår minsta kunde inte relatera riktigt till det som kunde ske och vi hade kontakt med en kurator som var ganska van att prata med barn om saker och ting utan att tvinga ur dem frågor. Det fick ta tid och värka ut på nåt sätt. det är viktigt att visa vad man känner i en sån här situation. De ser eller rättare sagt känner av stämningen med deras känsliga spröt. Försök att få hem kuratorn/psykologen på hembesök i er hemmiljö. Barnen får lättare att öppna sig då. Så var det för oss.
Kämpa på !