Hårdare uppfostran?
Har en liknande situation. Sambon har en son sen innan och nu har vi en dotter tillsammans. Tycker min sambo har stöttat många av mina tankar och han tycker nog det är rätt skönt att inte längre vara ensam uppfostrare.
Tänker på vad du skriver om att hon kanske är rädd att barnen inte skall trivas hos er bara för att det finns regler där men inte hos pappa. Nu är vi boendeföräldrar så vi har inte var annan vecka situationen ni har men när pojken väl är hos mamman så finns där inga regler. Där finns två halvsystrar också och barnen får äta vad de vill, när de vill, vara uppe hur länge de vill, ute hur länge de vill och sova hur länge de vill, något de inte får här. Den äldre halvsystern är här ibland och kallar min sambo för pappa och grälen har varit flera när hon ringt hem till mamma och beklagat sig över vad hon inte får göra här. Pojken har också ibland beklagat sig (oftast när han nyss varit hos mamman) över hur hårda vi är och hotat med att flytta till mamma för där får han minsann göra både det ena och det andra. Våran trösttanke har varit att när han blir äldre så kommer han att uppskatta hur han har det här hemma och det har faktiskt redan börjat ge resultat. Han har börjat se andra nackdelar med hur det är hos mamma och är hellre här hemma än åker till dit, trots att hon nu bor närmare än vad hon gjort innan. Visst blir det bråk och tandagnissel över att det är olika regler men i slutändan så vinner nog den som har lite regler. :)