• BaraMig

Hårdare uppfostran?

Ojävlar va klockrent, samma sitts frugan har sen innan två barn på 2 och 5 med nån rallare som kör med taktiken skit i allt och jag däremot vill ha ordning och reda vilket är i princip omöjligt men gränser finns juh. Saken är den att jag bryr mig och orkar och tiden får utvisa sitt. Men en tilläggs fråga till alla oss styvföräldrar där ute eller det kanske är bara mig. Men.. hämtning och lämning av barnen sköts av mig då frugan inte vill se rallaren, och sekunden jag säger att vill ni åka till pappa eller pappa kommer och hämtar er så slår det om i 5 åringens huvud och hon blir super nervös och vet inte alls vart hon ska ta vägen. Samt att hon i denna stund kan sitta och jämföra mig med riktiga pappan och hur bra han är och hur mycket bättre än mig han är. Sure det känns rätt surt att sitta och ta sånt men orsaken till att jag pladdrar om detta är att om någon skulle vilja ge mig orsaken till att denna rallare blir som gud och jag som skit 5 åringen och jag kan sitta och skratta och ha skitkul med nån lek eller bara simpla ord och sen slår det om. Lätt schitsofren? :) TS kanske är med om dyligt också vem vet. Har dock bara varit med i deras liv runt ett halvår också så man har väll lite kvar innan man blir riktigt accepterad. Skriver från frugans konto. Do you mind? MVH micke.

Svar på tråden Hårdare uppfostran?