• Mamsterbabe

ni som tar pergotime, se hit!

Jag ska snart börja med pergotime, förmodligen till nästa mens då jag idag har lämnat blodprover som ska på analys.
    För visst måste man börja med pergo på 5e mensdagen?
    Jag är på min 3e idag, och de skulle höra av sig i mitten på nästa vecka.
    Så det betyder väl att jag måste vänta in nästa mens innan jag kan börja ta pergo?
    Eller,har jag fått det om bakfoten?

Mina funderingar utöver detta är då, känns det annorlunda att ta pergo?
    Får man ont i magen eller känner man av ägglossningen mera fysiskt sett?

Snälla, kasta information till mig! Jag är tacksam för alla svar !

• Svar på tråden ni som tar pergotime, se hit!
  • Knasten83
    Mamsterbabe skrev 2009-09-14 11:08:04 följande:
    Jag ska snart börja med pergotime, förmodligen till nästa mens då jag idag har lämnat blodprover som ska på analys. För visst måste man börja med pergo på 5e mensdagen? Jag är på min 3e idag, och de skulle höra av sig i mitten på nästa vecka.Så det betyder väl att jag måste vänta in nästa mens innan jag kan börja ta pergo?Eller,har jag fått det om bakfoten?Mina funderingar utöver detta är då, känns det annorlunda att ta pergo?Får man ont i magen eller känner man av ägglossningen mera fysiskt sett? Snälla, kasta information till mig! Jag är tacksam för alla svar !
    det stämmer att man tar pergo på femte till nionde cykeldagen.
    Jag har märkt av mer ömhet i magen, läst om andra som gjort det också.
    Det känns som det är mer "aktivitet" i tjejmagen liksom..

Hoppas det funkar för dej!
  • Mamsterbabe

spännande, och samtidigt lite läskigt! ;)
    vi får helt enkelt hålla tummarna!
    Kramar

• lilly85

Jag tog min första pergo-tablett i söndags, så nu är det bara att vänta o se vad som händer! Lite läskigt är det allt ..

Biverkningar hittills har mest bara varit trötthet och lite snurrig. Fick lite ont i magen efter sista tabletten igår men idag känns inget alls!

• Mamsterbabe

åh så spännande! Jag får mina provsvar nästa vecka, då kommer gyn höra av sig.
    Sen blir det nog att få pergo till nästa mens. snart är vi påväg!

hör av er hur det går? :D

• lilly85
    Mamsterbabe skrev 2009-09-18 17:25:12 följande:
    åh så spännande! Jag får mina provsvar nästa vecka, då kommer gyn höra av sig. Sen blir det nog att få pergo till nästa mens. snart är vi påväg! hör av er hur det går? :D
    Absolut! Just nu är jag bara rädd för att missa äl .. Men myser man till det lite varannan dag så ska det nog prickas Brukar inte vara några problem!
  • Mamsterbabe

ja det är nog lika bra.
    Men är det bara jag & min sambo som ibland gör det bara för att göra det, om ni förstår vad jag menar?
    eller är ni andra ALLTID myssugna under ÄL?
    Är det mig/oss det är fel på? :(

• lilly85
    Mamsterbabe skrev 2009-09-19 09:05:57 följande:
    ja det är nog lika bra.Men är det bara jag & min sambo som ibland gör det bara för att göra det, om ni förstår vad jag menar?eller är ni andra ALLTID myssugna under ÄL? Är det mig/oss det är fel på? :(
    Njaa .. det är väl inte så konstigt att man kanske "gör det bara för att göra det" just under äl eftersom det är då man kan bli gravid. Fast helt ärligt, med risk för att låta lite som en nymfoman , är vi ganska så myssugna här hemma vilken tid i cykeln det än handlar om. Tror inte det är bra att vara fööör inriktad på barngörandet utan försöka njuta lite också
  • Moa Li

Hej!

Jag ska börja med Pergotime nu på lördag. Jag var och lämnade blodprov i går. Jag har ätit provera nu innan, för att få mens.

Visst är det spännande och skrämmande på samma gång, men mest spännande!

Kram Moa

Svar på tråden ni som tar pergotime, se hit!