Lite hyfs och uppfostran
Hej!
Jag tycker verkligen ni har rätt till andra "regler" i ert hem än vad mamman väljer att ha i sitt. Låter hemskt att din kille inte står bakom dig i dina önskemål. Jag är bonusmamma till en 9-åring och det är alldeles omöjligt att ha en dialog/samarbete med hennes mamma så jag och min man(barnets pappa) har helt kört på spåret "Hos oss funkar det såhär".
Det funkar oftast jättebra, och om dottern ifrågasätter något "tråkigt" hon behöver göra hos oss brukar vi belysa någon av de skojiga saker vi ser till att hitta på emellanåt...som hon aldrig får göra hos sin mamma.
Jag tror dock det är svårt att införa regler i den åldern om ni inte också inför annat positivt. -Ökad månadspeng, göra saker med dom (shoppa med tjejerna, gå på spa eller annat mys). Och det är ju SUPERVIKTIGT att pappan och du är en enad front. Tofflar man för barn, oavsett ålder, så mår barnen dåligt av det i längden. ALLA barn mår bra av struktur och regler i måttliga mängder.
Vad gäller "sitta fram i bilen" är vi dock fortfarande oense ;) Pappan verkar tycka det är orättvist att hon ska sitta ensam bak -men heee reee guuud! :)
Hoppas det var till lite hjälp