Bänkskiva i betong
Undrar om någon har en köksbänkskiva gjord av betong?
Har ni gjort den själva eller beställt?
Berätta gärna för och nackdelar!
Vore jättetacksam!
Undrar om någon har en köksbänkskiva gjord av betong?
Har ni gjort den själva eller beställt?
Berätta gärna för och nackdelar!
Vore jättetacksam!
Vi ha en hallmöbel med en betongskiva. Snygg och hård men inte fläckbeständig.
Sk man ha en köksskiva av betong bör den nog ytbehandlas ordentligt.
Såg ett inredningsprogram där dem hade betong bänksskiva, riktig snyggt! Men måste vara väl behandlat. Dessutom var den extremt tung som dom hade på tv, 6 starka karlar fick kämpa med en skiva på ca 3,5-4meter >
Klarar han att ytbehandla så kör på. Tror inte att vare sig tillverka en snygg och ytbehandla är helt lätt. Svårt att få en helt plan och slät yta.
Själv är jag inte störtförtjust i hårda kökskivor. Skramlar mycket och lätt att ha sönder sköra saker.
Ts, ska ni ha vanlig diskho, eller gjuta en i betong? :)
www.finja.se/Page____1001.aspx
Lycka till!
Ytbehandlar man den på rätt sätt så bör det väl inte vara några problem. Även en skiva i granit måste ju behandlas för att klara syror som rödvin, citron etc.
Nä, gubben får helt enkelt ge sig på det. Funkar det inte så funkar det inte. Roligare att lägga krut på andra saker, vi ska t.ex. ha en rätt udda blandare som sticker ut.
Vi har gjort själva. Det tar dock tid....
Våra är runt 10cm tjocka och för att få ner vikten lade vi figolit i mitten under. Så den är inte 10cm tjock överallt, men ändå väääääldigt tungt. Vår längsta är väl runt 1,5m och sen har vi en stor hörnbit som är 1x1m, otympliga och svåra att hantera, men snygga. Helst hade jag inte velat behandla dem alls för jag tycker bättre om färgen när de är obehandlade, men det är ett måste. Våra är lackade och man bör lägga på nytt lack lite då och då.
Ska höra med maken ikväll när han kommer hem, jag gjorde inte så jätte mycket mer än bestämma hur det skulle vara