Vilka låtar hade ni på ert bröllop?
Som rubriken lyder :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 13:36
Kanske var lite otydlig. Spelades det några låtar under vigseln, och isåfall vilka?
Som rubriken lyder :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 13:36
Kanske var lite otydlig. Spelades det några låtar under vigseln, och isåfall vilka?
hur menar du?
Vi gifte oss borgeligt och hade ingen musik vid vigseln...gifte oss i mina föräldrars vardagsrum.
Dansade till Takida curley sue...sen hade vi gjort en skiva med en massa olika låtar...men inte så många dansade så vi tog fram karaoken(stavning?) istället...det var poppis.
Under vigselakten var det 2 psalmer och så sjöng min kusin (jag vet att det är urtrist för alla har den, men hon ville så gärna ta just den. Suck..) Det vackraste.
Ingång: Bröllopsmarch ur En Midsommarnattsdröm (Felix Mendelssohn)
Solo 1 : Your Song av Elton John
Solo 2 : Kärleken förde oss samman av Ulf Lundell
Utgång: A trumpet voluntary (Jeremiah Clarke)
Under festen hade vi ett liveband som spelade gott & blandat.
Tillägg:
Ingångs och utångsmusik var samma repertoar som Kikki06 hade samt på festen spelade en dj blandad musik.
Min morbror sjöng Ronan Keating - When You Say Nothing At All i kyrkan =)
Vi hade
Utan dina andetag-Kent
Takida-Curley sue
Aldrig ska jag sluta älska dig-Jonas Gardell
Två vänner som sjung och spelade!
RåsaPrinSessa, Kent önskade jag att vi haft på vårat bröllop då låten är vacker och jag är ett stort fan.
Vi hade Chiara Siracusa - Angel (Maltas bidrag i eurovision för ett gäng år sedan med underbar text) och... uhmm.... Men hallå, jag har glömt vad det andra var för sång *skrattar* Det var en relativt klassisk sång, men jag har totalt glömt bort vad det var för något. (bara 2½ år sen vi gifte oss, dags att kolla mig för alzeimers tror jag...)
Frågade maken som precis kom in i rummet och han började sjunga "så många famnar jag lämnat av längtan till dig..."
Så den andra sången var med andra ord CajsaLisa Åkerströms - Av längtan till dig
Jag gick in till Mendelssons brudmarsch.
2 sånger i kyrkan som mina kusiner + tärnan sjöng: För kärlekens skull- Ted Gärdestad och För alltid- Sara Löfgren.
Vi gick ut till Jämtlandssången.
Dansade bröllopsdansen till Curly Sue- Takida.