• AAEV

Vilka låtar hade ni på ert bröllop?

Som rubriken lyder :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 13:36
    Kanske var lite otydlig. Spelades det några låtar under vigseln, och isåfall vilka?

• Svar på tråden Vilka låtar hade ni på ert bröllop?
  • Kristin24

hur menar du?

Vi gifte oss borgeligt och hade ingen musik vid vigseln...gifte oss i mina föräldrars vardagsrum.
    Dansade till Takida curley sue...sen hade vi gjort en skiva med en massa olika låtar...men inte så många dansade så vi tog fram karaoken(stavning?) istället...det var poppis.

• 071001

Under vigselakten var det 2 psalmer och så sjöng min kusin (jag vet att det är urtrist för alla har den, men hon ville så gärna ta just den. Suck..) Det vackraste.

• Fruochmamma

Ingång: Bröllopsmarch ur En Midsommarnattsdröm (Felix Mendelssohn)
    Solo 1 : Your Song av Elton John
    Solo 2 : Kärleken förde oss samman av Ulf Lundell
    Utgång: A trumpet voluntary (Jeremiah Clarke)

Under festen hade vi ett liveband som spelade gott & blandat.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 071001

Tillägg:

Ingångs och utångsmusik var samma repertoar som Kikki06 hade samt på festen spelade en dj blandad musik.

• klumpen03

Min morbror sjöng Ronan Keating - When You Say Nothing At All i kyrkan =)

• RåsaPrinSessa

Vi hade

Utan dina andetag-Kent
    Takida-Curley sue
    Aldrig ska jag sluta älska dig-Jonas Gardell

Två vänner som sjung och spelade!

• 071001

RåsaPrinSessa, Kent önskade jag att vi haft på vårat bröllop då låten är vacker och jag är ett stort fan.

• Tesselajnen

Vi hade Chiara Siracusa - Angel (Maltas bidrag i eurovision för ett gäng år sedan med underbar text) och... uhmm.... Men hallå, jag har glömt vad det andra var för sång *skrattar* Det var en relativt klassisk sång, men jag har totalt glömt bort vad det var för något. (bara 2½ år sen vi gifte oss, dags att kolla mig för alzeimers tror jag...)

• Tesselajnen

Frågade maken som precis kom in i rummet och han började sjunga "så många famnar jag lämnat av längtan till dig..."

Så den andra sången var med andra ord CajsaLisa Åkerströms - Av längtan till dig

• LyckligaFruN

Jag gick in till Mendelssons brudmarsch.
    2 sånger i kyrkan som mina kusiner + tärnan sjöng: För kärlekens skull- Ted Gärdestad och För alltid- Sara Löfgren.
    Vi gick ut till Jämtlandssången.

Dansade bröllopsdansen till Curly Sue- Takida.

Svar på tråden Vilka låtar hade ni på ert bröllop?