• EmmaElsa

Någon som plussat efter fler än 3 försök med IVF?

Hej tjejer!

Tänkte höra om någon av er kunde ge mig lite hopp....

Har precis genomgått vårt 4:e misslyckade ivf!! Vårt första slutade i mf och sedan bara minus, minus & minus! Det verkar inte som om mina ägg är särskilt bra. Vi har fått ut cirka 7-10 ägg varje gång, men av sämre kvalitet.

Finns det någon som lyckats efter så här många försök???? Är förtvivlad och funderar på om vi ska göra fler eller ge upp....

Några solskenshistorier??

Kram Emma

• Svar på tråden Någon som plussat efter fler än 3 försök med IVF?
  • nevadita

Hej EmmaELsa,
    faaan vad tråkig läsning
    Ge inte upp riktigt än!

Nog måste läkarna kunna hjälpa dig.... jag träffade en dansk doktor för ett litet tag sen som arbetar med IVF och han berättade om kvinnor som lyckats efter mååånga iVF.... liten tröst, jag veeet... men många ggr handlar det tyvärr om att det finns nåt "fel" som de inte hittar förrän efter ett tag....

om du inte varit i denna tråden kan jag varmt rekommendera den:

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m46455082.html

Önskar dig all lycka.

Många kramar,

Nevadita

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelur..♥..?:*¨¨*:?..
  • S168

Hej,
    Ge inte upp! Det lyckas någon gång.
    Jag lyckades både på första och andra. Dock slutade 1:a i ma. Så jag räknade kallt med att ett syskon skulle vi få till ganska lätt. Men jag var nog uppe i totalt 7 försök. Ink. frysta och ny behandling.

• jelena2

Jag har gjort 12 försök (jag vet, det är extremt ). Blev gravid men fick tidigt missfall på försök 9,10 och elva. Tvillingflickor på 12:e försöket!
    Skam den som ger sig!

• nevadita

jelena2. GRATTIS!!!
    Är det dig som de använder som trösta-exempel i Skåne??

• Höst flickan
    jelena2 skrev 2009-09-21 09:46:45 följande:
    Jag har gjort 12 försök (jag vet, det är extremt ). Blev gravid men fick tidigt missfall på försök 9,10 och elva. Tvillingflickor på 12:e försöket! Skam den som ger sig!
    måste fråga..är det fulla ivfer ni gjort?
    el är några fet?
  • jelena2
    nevadita skrev 2009-09-21 11:59:33 följande:
    jelena2. GRATTIS!!! Är det dig som de använder som trösta-exempel i Skåne??
    Ingen aning! Om det är det så bjuder jag på det!
  • Lilla Harriet

Hej! Jag fick min son på 7 försöket, hela behandlingar! Många tårar, mycket elände men till slut alltså en underbar son! (Sedan har det även kommit en dotter men det är en annan historia!) Lycka till! Kram

• jelena2

Höst flickan skrev 2009-09-21 13:10:22 följande:

måste fråga..är det fulla ivfer ni gjort?el är några fet?
    Såg att du varit inne i min gb, men jag kunde inte svara dig där. Svarade dig även i en annan tråd. I min journal står det antal försök, oavsett stimulerade eller inte. Även FET är ju ett försök, om ändock myyycket enklare!
    Jag har gjort 7 ET + 5 FET = 12 försök totalt
  • nevadita
    jelena2 skrev 2009-09-21 13:50:28 följande:
    Ingen aning! Om det är det så bjuder jag på det!
  • Höst flickan
    jelena2 skrev 2009-09-21 13:59:25 följande:
    Höst flickan skrev 2009-09-21 13:10:22 följande: Såg att du varit inne i min gb, men jag kunde inte svara dig där. Svarade dig även i en annan tråd. I min journal står det antal försök, oavsett stimulerade eller inte. Även FET är ju ett försök, om ändock myyycket enklare! Jag har gjort 7 ET + 5 FET = 12 försök totalt
    självkart är fet och andra metoder oxå försök, som tex äd osv..men ivf kallas det när dom gör äp på kvinnan, iallafall på santgörans sjukhus.

tex, man kan köpa 3 pack, 3 ivf och ett fet.
Svar på tråden Någon som plussat efter fler än 3 försök med IVF?