Inlägg från: RonjaRovardotter |Visa alla inlägg
  • RonjaRovardotter

Ofta diarré

Det finns flera sjukdomar han kan ha, och han borde verkligen kolla upp det. Eftersom långvarig diarré leder till uttorkning och näringsbrist. Jag lider själv av en magsjukdom som utan medicin ger mig dagliga diarréer. Om ni har frågor är det bara att säga till. Kan ge tips om vilka undersökningar som skall göras, eller vad det kan vara för fel.

• RonjaRovardotter

Det kan vara Crohn's, eller min Gallsyremalabsorbation, eller IBS Irritable Bowel Syndrome, är det IBS så brukar dom inte hitta något skäl till diarrérna, eller gluten allergi, laktosintollerans, men för alla andra finns det undersökningar. Tyvärr är den för Crohn's inte så kul, men läkarna brukar börja med att kolla genom munnen och ner i magen.

Om han inte är villig att boka tiden själv, så gör det åt honom, och säg till honom att den här och den här dagen har du tid på VC. Säg till honom att han ska be om en remiss till Mag o Tarm, inte Medicin när han får remisser till sjukhuset.

• RonjaRovardotter

precis, det tycker jag låter som en bra idé

• RonjaRovardotter

Det är jättebra, och det är jättebra att han äntligen har tagit kontakt med vården.

Svar på tråden Ofta diarré