• Bubbsan

ang celluliter.

någon som blivit av med/fått färre celluliter? hur gjorde ni isåfall, finns det någon metod som verkligen fungerar?

Väldigt tacksam för svar.

• Svar på tråden ang celluliter.
  • Fragrancee

träning, hälsosam kost och sedan är det bra att stimulera blodtillförseln på stället där celluliterna finns. Tex att massera området när du duschar eller massera in en hudlotion varje dag.

Men framförallt så motverkar ju träning & kost celluliter.

• nimble

Träning och kost har ingen större påverkan på celluliter. Finns träningsfanatiker som har dom med.
    Det bästa är massage för att lösa upp slaggpodukter som fastnar i bindevävnaden, speciellt på kvinnor. Massera djupt.

• Fragrancee
    nimble skrev 2009-09-14 15:21:15 följande:
    Träning och kost har ingen större påverkan på celluliter. Finns träningsfanatiker som har dom med.Det bästa är massage för att lösa upp slaggpodukter som fastnar i bindevävnaden, speciellt på kvinnor. Massera djupt.
    Det är inte fastställt att massage reducerar celluliter. Slaggprodukter upppstår från bland annat ohälsosam kost! Det handlar ju självklart om arv och gener men motion hjälper helt klart. Sen finns det ingen garanti att man blir av med alla men träning är ett bra tips om man vill få bort dem.
  • Bubbsan

Tack för era svar. Har läst om LPG maskin som skulle göra underverk, tror ni på detta, kostar ju ganska mkt så jag vill veta att det fungerar. Ska försöka att massera varje kväll.

• Mrs Moneybags
    nimble skrev 2009-09-14 15:21:15 följande:
    Träning och kost har ingen större påverkan på celluliter. Finns träningsfanatiker som har dom med.Det bästa är massage för att lösa upp slaggpodukter som fastnar i bindevävnaden, speciellt på kvinnor. Massera djupt.
    Jag tycker träning och hälsosam kost hjälper jättemycket.

Det handlar om att släta ut t ex låren genom att reducera fettet (sköta kosten) och sedan bygga upp muskulatur som ger ett slätare utseende.

Det har i alla fall hjälpt mig enormt.

Jag ser aldrig några elitidrottare med celluliter (förutom sumobrottare då haha), så självklart har träning någon slags inverkan - tror jag i alla fall.
  • Bubbsan

vad för kost ska jag äta, samt inte äta?

• Fragrancee
    Bubbsan skrev 2009-09-14 16:57:55 följande:
    vad för kost ska jag äta, samt inte äta?
    Det finns ju som sagt inga garantier för att dessa maskiner och krämer gör de underverk som sägs.

Men testa, man vet ju aldrig! Men det finns ju tyvärr ingen "fuskväg" till en "drömkropp" utan det är schysst mat och motion som gäller.

Undvik socker i stora mängder, snabbmat, halvfabrikat, kolhydrater.

Man måste ju inte leva maniskt efter det men man kan ju minska på det och börja äta massa annat som är ekologiskt odlat och hälsosamt.

Du kan ju kika in på Anna skippers hemsida, där finns massor av bra tips och listor på saker som är jättegott och bra för din kropp.

Glöm inte motionen!
  • kimberlits

Weleda har en jätte bra cellulit olja, Birch oil, som du masserar djupt på de ställen du tycker är utsatta. Björken och de andra ämnena i oljan är utrensande. Ät rena fetter som äkta smör och olivolja, inget Lätta alltså .
    Jag rekomenderar att leta upp en Naturkosmetisk hudvårdsterapeut som ger dej cellulit och cirkulationsmassage, en kanon behandling för lår, mage mm.

• 201201232

Mina har blivit färre och mindre djupa. Jag har gått ned i vikt och äter aldrig frukost och dricker bara kaffe.

• oraklet från delphi
    201201232 skrev 2009-09-20 18:45:14 följande:
    Mina har blivit färre och mindre djupa. Jag har gått ned i vikt och äter aldrig frukost och dricker bara kaffe.

Går du på periodisk fasta? Jag gör och äter mellan 12 och kl 20 varje dag bara nyfiken då jag såg att du inte åt frukost ;)
  • oraklet från delphi

Annars vet jag att dermaroller ska fungera

• laztbil

Jag flockade nyss och hittade "Wellbox" som tydligen ska vara en undermaskin för hemmabruk just för att ta bort celluliter. Man kunde tom göra läpparna större, ta bort rynkor osv. Kostar 1500 dollar (!!!) och låter nästan för bra för att vara sant. Nån som testat denna? OM den funkar så kan jag nog tänka mig att lägga pengarna på det, men, det är så mycket bluff och båg där ute. Och det är ju inga småpotatisar vi talar om nu, lite väl riskfyllt.

• laztbil

Annars fungerar faktiskt kaffesump med olivolja rätt bra. Billigt är det ju med om man ändå dricker kaffe.

• oraklet från delphi
    laztbil skrev 2014-01-16 21:33:01 följande:
    Annars fungerar faktiskt kaffesump med olivolja rätt bra. Billigt är det ju med om man ändå dricker kaffe.

Hur gör man och hur ofta? sparar man sumpen då i en påse eller? När ser man resultat? :)
  • oraklet från delphi

Torkad sump eller blöt? :)

Svar på tråden ang celluliter.