• Nea 80

MVC i Bromma??

Är det någon som har erfarenhet av mvc i Bromma (Alvik)? När jag var där för att ta ut min spiral träffade jag mindre charmig barnmorska så känner mig lite osäker...

• Svar på tråden MVC i Bromma??
  • litenknodd

Jag hade en barnmorska som hette Märit... kommer ej ihåg hennes efternamn men hon var hur go som helst... hjälpte mig en massa när jag hde komplikationer efter förlossningen... vet ej om hon är kvar, det här var för 2 år sedan

• Nea 80

jag minns inte vad kvinnan hette som jag träffade, men man kan ju faktiskt ha en dålig dag
    Tack för ditt inlägg!

• Emmie T

Jag gick där, hos Marie B, och jag har enbart positivt att säga!

Vår prins Carl-William är här! 22 januari 2009 ♥
  • korvmamman

jag gick där hos en annan marie (tror jag) var inte så nöjd, hon kunde inte svara på mina frågor och bara tittade in i mina ögon och ställde jobbiga frågor som jag inte hade ngn lust och prata med henne om.

• Nea 80
    korvmamman skrev 2009-09-21 15:55:40 följande:
    jag gick där hos en annan marie (tror jag) var inte så nöjd, hon kunde inte svara på mina frågor och bara tittade in i mina ögon och ställde jobbiga frågor som jag inte hade ngn lust och prata med henne om.
    Hmm... Det lät verkligen inget vidare. NU har jag iaf bokat tid där, ska dit på tisdag. Jag misstänker starkt att jag ska träffa den barnmorskan jag träffade sist. :-S
  • korvmamman

Nea 80: Ringde du till en växel och blev kopplad till ngn av barnmorskorna, eller ringde du direkt till nån?

Jag har just plussat och vill INTE ha samma som förra gången...

på vår föräldrautbildning så var det med en ny UNG bm.... henne skulle jag vilja ha!!! dom där tanterna är jag allergisk mot...

• kida

jag gick där med min första, kerstin hette hon minns inte efternamnet.
    Hon var ok.

• Flapper

Jag går till Kerstin F. Jag gillar henne skarpt! Rak på sak och inga krusiduller. Hon är go och omtänksam.

• korvmamman
    Flapper skrev 2009-09-24 12:04:43 följande:
    Jag går till Kerstin F. Jag gillar henne skarpt! Rak på sak och inga krusiduller. Hon är go och omtänksam.
    Är hon liten och har kort hår och kanske 50-60 år nåt sånt??

tror hon höll min förra föräldrautbildning, men e inte säker
  • Flapper
    korvmamman skrev 2009-09-24 16:24:22 följande:
    Är hon liten och har kort hår och kanske 50-60 år nåt sånt??
    Ungefär så ja. Rolig beskrivning.
  • Rabarbermums

Jag har varit där en gång och tagit cancerprov, träffade då en helt ok BM. Efter det har jag varit i kontakt med dem via telefon vid två olika tillfällen och tyvärr blivit otrevligt bemött.
    Jag håller med om att alla kan ha en dålig dag, dock vet jag med mig att jag alltid är glad och trevlig i mitt bemötande och har väldigt svårt för "griniga" människor. Nu är jag äntligen gravid och har helt enkelt valt ett annat MVC och är mycket nöjd med mitt beslut.

• Nea 80

Det är en Kerstin som jag har träffat där tidigare, och en Kerstin jag ska träffa nu.

Guldhönan: Jag ringde till en växel och blev kopplad. Pratade då med en supermysig kvinna, men som sa att jag skulle få tid hos en Kerstin. Kollade då i min gamla almanacka för att se om jag skrivit upp namnet sist, och det hade jag. Det är samma NAMN.

Rabarbermums: Får jag vara så påträngande att fråga vilken MVC du har bokat dig på? Är det privat eller ett annan landstinget-mottagning?

• Rabarbermums

Nea80:
    Inte alls påträngande. Vi valde Barnorskorna i GamlaStan.

• Nea 80
    Rabarbermums skrev 2009-09-25 21:49:17 följande:
    Nea80: Inte alls påträngande. Vi valde Barnorskorna i GamlaStan.
    Tack
  • Jloow

jag har Marie Andersen på MVC i Alvik.. Jag tycker hon är toppen.. har verkligen hjälpt mig och få alla kontakter jag behöver och det stöd som krävs... Har inget negativt och säga om henne alls faktiskt..

• Nea 80

Jag har varit på hälsoinformation idag. Träffade Kerstin där, samma kvinna som sist. Hade dock samtalet med en ung tjej som var barnmorskestuderande. Hon var supergullig! Dessutom var K ok om jag ska vara ärlig. Vet inte vad som hände förra gången :-S

Men tack alla som berättat om era erfarenheter!

Nu har jag inskrivningssamtal om några veckor.

• korvmamman

får man hälsosamtal även fast det e 2a barnet?

jag är i vecka 6 har fortfarande inte ringt...

• Nea 80
    korvmamman skrev 2009-09-30 07:21:49 följande:
    får man hälsosamtal även fast det e 2a barnet? jag är i vecka 6 har fortfarande inte ringt...
    Vet faktiskt inte... Men de frågade mig först på samtalet om jag var förstföderska! Det är kanske inte så mycket nytt man får veta på samtalet, det mesta läser man sig till på nätet. Samtidigt känns det tryggt att möta människor och inte bara sitta framför datorn
Svar på tråden MVC i Bromma??