• Shark

Overall från Ullared vs märkes overall

Tycker ni att Ullareds ovareller är sämre än några andra overaller?

Har haft en diskussion på jobbet, där en tjej bara köper märkes overaller till sina barn, typ Didriksson. Jag själv köper i Ullared, men får lite dåligt samvete för att jag göra det. Och det vill jag INTE ha! Jag anser att barnen växer och sliter ut overallerna ganska fort och känner inte för att lägga massa pengar på nåt som dom bara ska ha några månader. Jag tycker att Ullareds overaller är bra och är vattentäta.

Vad tycker ni?? Tycker ni att Ullareds overaller är dåliga eller bra??

• Svar på tråden Overall från Ullared vs märkes overall
  • Eleni

Vet inte om just ullared men när dom gör såna där tester på vi föräldrar brukar typ lindex ha bra betyg och didirkssons bland dem lägsta. Skippa samvetet! Kul för henne att hon inte har något roligare att prioritera för pengarna än kläder som ändå bara slits ut. Enda lyxen jag köper till min son är skor från kavat, för att jag tycker att skorna är viktiga och de kan ändå ärvas. Annars är det vansinningt att lägga pengar på barnkläder tycker jag. Har ett regnset från ÖB till sonen som kostade 149 och det har varit super!

• Shark

Tack! Precis så tycker jag också!

Någon mer??

• Sannalouise87

Var på Ullared igår, där hade dom overaller i Bävernylon för 299kr...i övrigt fanns där overaller från 99 kr...

Hurvida kvaliteten är vet jag inte direkt..

• Fridelina2

En arbetskamrat till min mamma rekommenderar mig att köpa overall på Ullared. Hon sa att så länge man inte tar den billigaste, utan lägger upp emot 300kr för den så är den minst lika bra som de i finare affärer. Så fortsätt du med Ullareds kläder. Det viktigaste är ju ändå att barnet inte blir kallt och vått. Att overallen håller tätt.

• 060810

Ullareds overaller är KANONBRA!!
    Har haft en sån till dottern och den var superbra! :) Höll henne torr och varm hela vintern, och då är vintrarna i Skåne blaskiga värre!

Nu i år vägrade hon ha overall så det blev ett tvådelat set från Ullared som jag hoppas ska funka minst lika bra.

Sen ang. skor så ska man inte ärva skor då de formar sig efter personens fötter som har dem först. Har läst det på growingpeople. Så skor tycker jag inte man ska ärva och köpa begagnat. Men det var en annan historia...

• fritiof

Har pratat med min kusin som jobbar på förskola. Hennes erfarenheter är att Ullareds overaller är mer täta än de dyrare ex PoP. Min svägerska är designer, och även hon köper overaller på Ullared, och när det gäller kläder så litar jag på vad hon söger till 110 %.
    Min 2-åriga flicka hade en overall i vintras från Ullared (märke Coaster), hon var inte våt en enda gång, och de kostade endast 279 sek.
    Har precis provat den, och den passar ytterligare 1 vinter (förhoppningssvis hela), så jag är jättenöjd med den.
    Sen kan jag också rekommendera att fleecefodrat regnställ, även detta från Ullared, är minst lika bra som en overall. Så kör på med Ullared, och låt din kollega lägga ut, vad kostar dem, 1000 för en barnoverall.

• Bast

Ullared kan vara väldig skiftande i kvalitet. Jag har haft två overaller därifrån, och den ena var en av de bästa overallerna jag haft, medan den andra var fullständigt värdelös. Det räckte emd att det snöade lite ute så blev den blöt. Men å andra sidan kan du köpa en värdelös på Ullared, komplettera med en ny (och kanske ännu en!) innan du kommer upp i samma belopp som om du köpt En Fin Dyr Overall!

• jessica1979
    060810 skrev 2009-09-15 08:20:04 följande:
    Ullareds overaller är KANONBRA!!Har haft en sån till dottern och den var superbra! :) Höll henne torr och varm hela vintern, och då är vintrarna i Skåne blaskiga värre!Nu i år vägrade hon ha overall så det blev ett tvådelat set från Ullared som jag hoppas ska funka minst lika bra.Sen ang. skor så ska man inte ärva skor då de formar sig efter personens fötter som har dem först. Har läst det på growingpeople. Så skor tycker jag inte man ska ärva och köpa begagnat. Men det var en annan historia...
    Vet du vad det var för märke?
  • 060810

Nä det minns jag inte.. Men kostade 298 kr har jag för mig.
    Den hade extra skydd på knäna i a f.
    Jag är inte bra på att komma ihåg märken.. :(

• vita stenen

Nu är det visserligen första året som ena dottern ska ha en ullaredsoverall så jag kan inte utala mig om den eftersom den fortfarande ligger nerpackad

Men kan däremot utala mig om "billigare" varianter. Vi har haft en overall från ÖB kostade 149 kr och dottern har haft den i två vintrar. Den ser fortfarande nästan ny ut och hade lätt klarat en vinter till om inte dottern växt ur den ( och nu får en från ullared ist)

Jag tycker att det är jätte onödigt att köpa dyra märkes overaller när billiga funkar lika bra.

Svar på tråden Overall från Ullared vs märkes overall