• Shark

Overall från Ullared vs märkes overall

Tycker ni att Ullareds ovareller är sämre än några andra overaller?

Har haft en diskussion på jobbet, där en tjej bara köper märkes overaller till sina barn, typ Didriksson. Jag själv köper i Ullared, men får lite dåligt samvete för att jag göra det. Och det vill jag INTE ha! Jag anser att barnen växer och sliter ut overallerna ganska fort och känner inte för att lägga massa pengar på nåt som dom bara ska ha några månader. Jag tycker att Ullareds overaller är bra och är vattentäta.

Vad tycker ni?? Tycker ni att Ullareds overaller är dåliga eller bra??

• Svar på tråden Overall från Ullared vs märkes overall
  • Dr Mupp

just ullared har jag inte testat men däremot bävernylon från Ellos och ÖB samt ett märke som heter katmandu. De fungerar ju helt ok så länge man har galonisar över overallen. De vill inte jag ha på mina barn så jag köper dyrare märkesoveraller som de kan bada i.

• Fridelina2
    Dr Mupp skrev 2009-09-15 18:00:28 följande:
    just ullared har jag inte testat men däremot bävernylon från Ellos och ÖB samt ett märke som heter katmandu. De fungerar ju helt ok så länge man har galonisar över overallen. De vill inte jag ha på mina barn så jag köper dyrare märkesoveraller som de kan bada i.
    Om du köper en overall från Ullared för ca 300kr så behöver du inte ha galonisar över. Däremot om du köper de billigaste kan det bli så. De har båda varianterna. Men, som sagt, lägger du ut ca 300kr på en Ullaredsoverall så håller de absolut tätt. Du har säkert haft en riktigt dålig overall om du behövde ha galonisar över.
  • Dr Mupp
    Fridelina2 skrev 2009-09-15 18:06:11 följande:
    Dr Mupp skrev 2009-09-15 18:00:28 följande: Om du köper en overall från Ullared för ca 300kr så behöver du inte ha galonisar över. Däremot om du köper de billigaste kan det bli så. De har båda varianterna. Men, som sagt, lägger du ut ca 300kr på en Ullaredsoverall så håller de absolut tätt. Du har säkert haft en riktigt dålig overall om du behövde ha galonisar över.
    Fast min kompis hade 300 kr overallen och det behövdes galonisar annars blev det vått.
  • eli1

Jag ska åka till ullared snart och tänkte köpa vinterkläder till barnen. Någon som vet vad det är för märke på de lite bättre overallerna?
    Någon som har erfarenhet av märket on the peak?

• Kallemero79

Jag har en hel del dåliga erfarenheter av Ullareds overaller, både privat och på jobbet (på förskola). De slits å nöts ganska fort och läcker ordentligt! Däremot tycker jag om mycket av deras andra kläder, ex. softshell jackorna som vi har hela familjen!

• Lia85

Min son är en riktig vilde som går i ur och skur, och använder därmed sina overaller ganska rejält. Ullareds overaller är ofta helt ok i funktionen. Kvaliteten är dock mkt sämre rent generellt. Klarar inte det slitage som hans overaller måste tåla. Än så länge är det bara ett märke som gjort det och det är mikkline. Dyrare-javisst, men hellre betala det en gång istället för att få köpa nya under vintern.

Har sedan billigare funktionsoveraller som komplement när den andra måste tvättas och till det är de super!

• Moj Katile

Ullared=kanon!!!

Mina ahr bara haft Ullared och aldrig haft problem!
    Köper inga dyra utan de som kostar 150kr ca

• CloudBerry the 1st
    Bast skrev 2009-09-15 08:58:40 följande:
    Ullared kan vara väldig skiftande i kvalitet. Jag har haft två overaller därifrån, och den ena var en av de bästa overallerna jag haft, medan den andra var fullständigt värdelös. Det räckte emd att det snöade lite ute så blev den blöt. Men å andra sidan kan du köpa en värdelös på Ullared, komplettera med en ny (och kanske ännu en!) innan du kommer upp i samma belopp som om du köpt En Fin Dyr Overall!
    Varför ska man köpa tre av dålig kvalité när man till samma pris kan få en i toppkvalite?
  • CloudBerry the 1st

Fördelen med dyrare overaller är att de knappt slits, är vattentäta, andas och håller varmt. Dottern hade en Mini a ture förra vintern och den ser ff helt ny ut trots att den användes varje dag från november till mars.

• gumma

Det enda man behöver tänka på om den känns tunn eller tjock. Jag köpte en billig förra året som var för tunn men samtigt så köpte tjejkompisen en lyxvariant och den sprack i sömnen och var lika tunn den. Så det är väll bara det man behöver ha koll på när man köper de billigare varienterna. Jag brukar köpa på hedlandet för de har riktiga bävernylonsoveraller och de brukar vara vattentåliga och varma (gjorde det inte förra året och det ångrar jag).

• CloudBerry the 1st

Bävernylon är ju inte samma material som i dyrare overaller, det vet ni va?

Bävernylon blir blött, funktionsmaterial som dyrare overaller är gjorda i blir inte blöt.

• Dr Mupp

CloudBerry the 1st skrev 2009-09-15 23:18:54 följande:

Varför ska man köpa tre av dålig kvalité när man till samma pris kan få en i toppkvalite?
    Och köper man en funktionsoverall begagnad blir det till och med billigare.
  • mammamutilltre

Jag köper alltid märkes overaller och utekläder överhuvudtaget till mina barn MEN en vinter köpte jag ett set på ullared till min största, alltså jacka och termobyxa och det var jätte fint till att börja med men efter nåån tvätt och att hon hade haft det lite så var det tunnt och byxorna blev jätte slitna, nä jag var inte alls nöjd.
    Jag kör på de kläder som jag vet håller form och tätt, vill inte att de ska behöva ha regnkläder över tjocka vinteroverallen.

• heidi021

Hur mycket kostar en ny Coaster overall på ullared? NÅgon som vet? :)

• Sarah84

Visst barn sliter ut dom & märkes overaller kostar mycket då du köper dom nya..
    MEN märkeskläderna kan du sälja för mer än halva priset oftast, med andra ord har de inte kostat dig så mkt.
    Säljer alltid av barnen ytterkläder då de blivit försmå.

Hurvida kvalitèn är på Ullareds kan jag inte svara på, men är overallerna i samma som de övriga kläderna, så skulle jag inte köpa dom.
    Köper endel barnkläder, men som sagt kvalitèn är ju tyvärr inte den bästa. Tur de hinner växa ur de ganska fort =)Billigt är de ju som sagt..
    Är de något jag gärna lägger lite extra på, så är det just ytterkläderna..

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • emmizenma

Jag har en ovreall från Ullared men det blev en "stall-overall" för sonen, inget jag skulle skicka iväg honom i till förskolan då den blir blöt rätt fort.
    Förra året köpte jag en Overalll på coop, deras märke(?) friends och det var en jätte bra overall och kostade "bara" 599 kr. De barn som hade den på jobbet var helt torra trotts att de "badat" i snöslask.

Man kan hitta jätte fina märkesoveraller på begagnat marknade oxå. I år köpte jag ett två-delat set , en ovreall och en skaljacka för 800 kr (alla i kvalite märken)

• 7småtroll

Finetex-overallerna i Ullared av märke Protech kostar 299 kr i år. Har köpt till två av våra barn.

Det är inte bävernylon i dessa overaller uten just Finetex och våra barn håller sig torra i dessa...utan galonbyxor!

• alvide

Ha INTE dåligt samvete för att du köper en overall från Ullared.
    Man är ju inte en sämre mamma för det.
    Själv köper jag köper dyra märkesoveraller som t ex Nanook/Isbjörn. Men jag vet inte om det är klokare val för det?

Svar på tråden Overall från Ullared vs märkes overall