Vi som spelar Mafia Wars på Facebook!
Har nyss fastnat för spelet och börjat spela det. Men det är ju en del man undrar, och då vore det väl bra att kunna fråga andra som också spelar?
Välkommen hit!
Har nyss fastnat för spelet och börjat spela det. Men det är ju en del man undrar, och då vore det väl bra att kunna fråga andra som också spelar?
Välkommen hit!
Om man går in på "Hem" så står det ju "Du blev attackerad av *****, du tog 15 skada samt blev bestulen på 17.350 dollar."
Vad gör man åt dessa typer?
Och vad menar med när det står "Du tjänade som Don ***** capo, tillsammans spöade ni ***** ******** och du fick 10.500 dollar för det."
Jag fattar inte det där!
Jag är jätteförtjust i detta spelet och helt fast i det!
Det är de av dina vänner som spelar mafia wars som är med i din maffia. Vill du ha större maffia så får du bjuda in fler vänner att spela spelet.
Att du tjänat som någons capo, tror jag innebär att du hjälpt denne i någon fight. Tycker det är jättekul att slåss...
Strenua:
Jag är på nivå 97 och är helt fast i maffiaträsket. :D
MySweetChocolate:
Sätt in dina intjänade pengar på banken eller investera dom i fastigheter så kan ingen stjäla dom från dig. (Tänk på att banken tar ut en avgift på 10% på insatta pengar).
När det står att man tjänat som någons "capo" så har man "hjälpt" den personen under en fight. (Man behöver dock inte göra något själv för att hjälpa någon annan). Kolla när du slåss så kan du se att det ibland kommer upp meddelanden om att xx hjälpte dig eller xx hittade en... osv.
Om du blir attackerad av någon så kan du gå in och lägga den personen på dödslistan, attackera honom/henne, råna deras fastigheter eller be din maffia attackera.