• MySweetChocolate

Vi som spelar Mafia Wars på Facebook!

Har nyss fastnat för spelet och börjat spela det. Men det är ju en del man undrar, och då vore det väl bra att kunna fråga andra som också spelar?

Välkommen hit!

• Svar på tråden Vi som spelar Mafia Wars på Facebook!
  • MySweetChocolate

Om man går in på "Hem" så står det ju "Du blev attackerad av *****, du tog 15 skada samt blev bestulen på 17.350 dollar."

Vad gör man åt dessa typer?

Och vad menar med när det står "Du tjänade som Don ***** capo, tillsammans spöade ni ***** ******** och du fick 10.500 dollar för det."

Jag fattar inte det där!

• strenua
    MySweetChocolate skrev 2009-09-14 21:06:15 följande:
    Om man går in på "Hem" så står det ju "Du blev attackerad av *****, du tog 15 skada samt blev bestulen på 17.350 dollar." Vad gör man åt dessa typer? Och vad menar med när det står "Du tjänade som Don ***** capo, tillsammans spöade ni ***** ******** och du fick 10.500 dollar för det." Jag fattar inte det där!
    Man sätter dem på "listan" så att de blir mördade :D MOHAHA :D
  • MySweetChocolate
    strenua skrev 2009-09-14 21:59:36 följande:
    Man sätter dem på "listan" så att de blir mördade :D MOHAHA :D
    Vad är det för lista? Och vem mördar dom?
  • strenua
    MySweetChocolate skrev 2009-09-14 22:11:56 följande:
    Vad är det för lista? Och vem mördar dom?
    Det är typ en mördarlista. Vem som helst kan gå in där och mörda någon för en belöning :)
  • MySweetChocolate
    strenua skrev 2009-09-14 23:10:24 följande:
    Det är typ en mördarlista. Vem som helst kan gå in där och mörda någon för en belöning :)
    Haha, det låter ju skit bra! Ska kolla upp det...

Men det där när det står att jag har tjänat som någons capo, vad innebär det?

Och vilka igår i ens maffia? Dom man är vän med och som spelar spelet eller?
  • Alvira

Jag är jätteförtjust i detta spelet och helt fast i det!
    Det är de av dina vänner som spelar mafia wars som är med i din maffia. Vill du ha större maffia så får du bjuda in fler vänner att spela spelet.

Att du tjänat som någons capo, tror jag innebär att du hjälpt denne i någon fight. Tycker det är jättekul att slåss...

• MySweetChocolate
    Alvira skrev 2009-09-15 18:11:03 följande:
    Jag är jätteförtjust i detta spelet och helt fast i det!Det är de av dina vänner som spelar mafia wars som är med i din maffia. Vill du ha större maffia så får du bjuda in fler vänner att spela spelet.Att du tjänat som någons capo, tror jag innebär att du hjälpt denne i någon fight. Tycker det är jättekul att slåss...
    Samma här!

Okej, men jag vet inget om detta. Utan ibland har det bara stått att jag tjänat som någon capo, utan att veta om det. Har den personen då valt att använda mig som hjälp? Eller?

Och energy-packen, väljer man vilka man ska skicka dom till? Om det står "Anna Larsson har gett dig ett energypack" har hon då valt att skicka det till just mig, eller alla i hennes maffia?

Jag fattar nada!
  • strenua
    MySweetChocolate skrev 2009-09-15 21:52:00 följande:
    Samma här! Okej, men jag vet inget om detta. Utan ibland har det bara stått att jag tjänat som någon capo, utan att veta om det. Har den personen då valt att använda mig som hjälp? Eller? Och energy-packen, väljer man vilka man ska skicka dom till? Om det står "Anna Larsson har gett dig ett energypack" har hon då valt att skicka det till just mig, eller alla i hennes maffia? Jag fattar nada!
    Energy pack skickar man till hela maffian :)

Vilken level är ni på?
  • MySweetChocolate
    strenua skrev 2009-09-16 00:19:37 följande:
    Energy pack skickar man till hela maffian :) Vilken level är ni på?
    Okej. Jag är på level 14, hahahaha! Och nu har jag fastnat. För jag måste köpa ett vapen som jag inte har råd med för att kunna börja med nästa uppdrag... Alla bara tar mina pengar när dom attackerar mig! Buhu...
  • Pernilla75

Strenua:
    Jag är på nivå 97 och är helt fast i maffiaträsket. :D

MySweetChocolate:
    Sätt in dina intjänade pengar på banken eller investera dom i fastigheter så kan ingen stjäla dom från dig. (Tänk på att banken tar ut en avgift på 10% på insatta pengar).
    När det står att man tjänat som någons "capo" så har man "hjälpt" den personen under en fight. (Man behöver dock inte göra något själv för att hjälpa någon annan). Kolla när du slåss så kan du se att det ibland kommer upp meddelanden om att xx hjälpte dig eller xx hittade en... osv.
    Om du blir attackerad av någon så kan du gå in och lägga den personen på dödslistan, attackera honom/henne, råna deras fastigheter eller be din maffia attackera.

Svar på tråden Vi som spelar Mafia Wars på Facebook!