• Pebbels1

Ni som skickat saker som brev med posten, Är det någon som har varit med om att brevet har försvunnit på vägen?

Hej
    Jag har en fråga till er som har skickat saker som vanligt brev med posten. Har ni någon gång varit med om att ert paket (brev) inte har kommit fram?
    Mycket tacksam för svar.

• Svar på tråden Ni som skickat saker som brev med posten, Är det någon som har varit med om att brevet har försvunnit på vägen?
  • 071001

Ja, nån enstaka gång när vi har skickat saker till ett ställe på Irland via jobbet har det inte kommit fram. Åtminstone inte enligt adressaten.

• Joujou89

Ja, en gång skickade jag pengar (vet att man inte ska göra det) dem förvann, min mor skickade ett duschdraperi en gång till min bror, det kom aldrig fram det heller. Verkar som posten är bra på att roffa åt sig andras saker.

• Mysgos

Jag skulle få pengar i födelsedagspresent av min svärmor, de kom heller aldrig fram.

• KramKalas

jag skickade en gång två tavlor (utan ram) till mitt ex som heller aldrig kom fram

• Örnie

Den ifyllda deklarationen försvann. Å andra sidan var det nog inte postens fel. En tjänsteman på ett annat kontor berättade att det hade försvunnit hemskt många deklarationer på just det kontoret. Men hota med straff kunde de i alla fall, när de inte hittade deklarationen.

Och på den tiden när öststaterna fanns, försvann det en del grejor på vägen. Mest paket förstås.

• Jempa L

Vi trodde att ett brev var spårlöst borta eftersom adressaten aldrig fick det.

Det visade sig att det hade åkt med i h*ns grannes post, och grannen var utomlands... Ett par veckor senare fick historien ett lyckligt slut iaf.

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • EJai

Ja. men då har man haft en snäll granne som knackat på så man till slut fått det. fått fel pos nån gång med.

• LyckligtSlut

Ja, ett brev nyligen! Fattar inte alls vad som blev fel. De tror nog att jag aldrig skickade det.

• goldfish

Jag som trodde det bara var mot mig posten hade något!
    Har slutat skickat saker postväg.

Väntade på ett par byxor - de försvann!
    Skickade en tröja - den försvann!
    Skickade ett vanligt brev- kom aldrig fram!
    Beställde böcker - hämtade det på posten med banden borttagna och böckerna trasiga!
    Beställde kläder - paketet försvunnit!

Detta inom ett halvår!

• Jempa L

Min sambos släkt sätter griller i huvudet på sommarvikarierna på posten... Vi bor samlade runt samma gård. Detta innebär 17 personer med samma efternamn, varav 5 förnamn börjar på M och 5 börjar på J. Ni kan tänka er när det bara står familjen ****** som adressat på ett vykort

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Pebbels1

Tack för era svar! Då vet jag att det tyvärr inte är ovanligt... rekommenderat brev får det bli i fortsättningen då.

• snusfia
    Pebbels1 skrev 2009-09-15 15:10:51 följande:
    Tack för era svar! Då vet jag att det tyvärr inte är ovanligt... rekommenderat brev får det bli i fortsättningen då.
    inte ens det räcker ibland
    Like it or lump it!!!
  • arkeologitjejen

Skickade rekommenderat häromveckan till Nestlé efter att ha samlat streckkoder som en idiot i ett års tid. Posten slarvade bort det och vägrar ersätta om jag inte visar kvitto på alla ca streckkoder och ni kan ju gissa hur många det är efter ett års förbrukning.

Nestlé var iallafall jättetrevliga och ersätter förlusten så jag får min rosa dammsugare till slut iallafall! De skulle ta krav på ersättning med posten så skulle jag som konsument slippa dem. Underbart!

I jobbet händer det hela tiden att posten slarvar bort saker. Jag arbetar på ett större företag som säljer saker bland annat via hemsida och vi förlorar ca 5% av våra försändelser årligen pga postens slarv.

Linnea 080310
  • Tant Green

Bara en gång har det försvunnit helt och hållet, men några gånger har det tagit veckor innan det kommit fram, eller lämnats till fel person så jag har fått det senare (granne som varit på semester t.ex.).

• jassikan

Har hänt någon gång att mottagaren inte fått avi om det varit skrymmande, men har då kontaktat mottagarens ombud och hittat brevet där så mottagaren har kunnat hämta det ändå.

Svar på tråden Ni som skickat saker som brev med posten, Är det någon som har varit med om att brevet har försvunnit på vägen?