• husfru

13 åring

En 13 åring som är ute och cyklar på vägen ska väl veta vilken sida den ska cykla på??

eller skiter tonåringar i det eller berättar inte föäldrarna vilken sida dom ska cykla på.

Min 9 åring vet att man cyklar på höger sida.

Men hallå en 13 åring som inte den ska ju inte ut på vägarna då...

Hur gör ni med era barn som är 13 år??

• Svar på tråden 13 åring
  • Rix

Mina killar vet vilken sida man cyklar på och har oxå gjort så när vi sett dom. Men viktigast av allt!!! HJÄLMEN!!!!!!!!

• Jag kom inte på något bättre

Jag är femton och cyklar på den sida som alltid känts rätt, som tur är var/är det på höger sida ;) Föräldrar borde dock säga till sina barn vilken sida som är rätt och inte, både för att göra det enklare för bilförarna, och för att förhindra trafikolyckor.. Men 13 åringar gör väl som de vill antar jag, så som de gör med hjälmen, cyklar utan.

• Karro70

Vi bor i ett litet samhälle och jag vet inte om min 14-åring cyklar på rätt sida av vägen men det viktigaste för mig är att han alltid har sin cykelhjälm! Det är svårt att ha koll på hur dom förhåller sig i trafiken så hjälmen är absolut ett måste!

• eli1

Tror nog alla vet det. Men visst dom kanske struntar i det.
    Men man kan ju inte följa efter dom vart dom än ska och kolla så dom cyklar på rätt sida.
    Men jag har alltid lärt mina barn vilken sida som gäller.

• SandraFasth

Men herre gud!!

Jag är 13 fyller 14 och assa man gör ju bara det för att driva reta förarna !!

Men ja kan ju erkänna att det är fel men tare lite chill

• AngelWithoutWings

Jag fyllde precis 14, o ja cyklar alltid på rätt sida :)
    Jag och mina två bästa kompisar och 2 till killar på skolan är dock dem enda som har hjälm när dem cyklar! :o

Och på min skola är det 17 klasser, mellan 7an-9an !

Vet inte riktigt alla, en del åker ju buss oså, men är nästan säker på att vi + killarna är dem enda! Så stört att inte ha hjälm

Svar på tråden 13 åring