• bollanmollan

att bo i bro????

hej vi undrar hur det är att bo i bro utanför stockholm? har sett många fina hus där med ok priser men har ingen aning om orten. är mest intresserad om det är stökigt och mycket bråk

• Svar på tråden att bo i bro????
  • Dessie
    bakeacake skrev 2009-09-16 18:07:12 följande:
    Bor å Bålsta nu, är uppväxt i enköping, kan säga att ja tycker de är mycke lugnare här än de nånsin vart i enköping.. å ändå bor vi mitt i centrum ungefär.. :)
    Jag har oxå bott i centrum i Bålsta - Mansängen. Och det är där min mamma & syster bor fortfarande.
    Och vad det gäller Enköping kan jag bara hålla med - vi bor på Slånbärsan (precis vid Statoil) och nu i vår & sommar har det varit för jävligt.
  • bakeacake
    Dessie skrev 2009-09-16 18:15:33 följande:
    Jag har oxå bott i centrum i Bålsta - Mansängen. Och det är där min mamma & syster bor fortfarande.Och vad det gäller Enköping kan jag bara hålla med - vi bor på Slånbärsan (precis vid Statoil) och nu i vår & sommar har det varit för jävligt.
    Det är ju precis mansängen som är känt för att vara väldigt livligt, och bråkigt.. de var väl där dom sköt nån i våras.. vi bor på andra sidan ishallen, dalängen.. å här är de så lugnt att man kan höra grannen fisa.. :)
  • Dessie
    bakeacake skrev 2009-09-16 18:16:43 följande:
    Det är ju precis mansängen som är känt för att vara väldigt livligt, och bråkigt.. de var väl där dom sköt nån i våras.. vi bor på andra sidan ishallen, dalängen.. å här är de så lugnt att man kan höra grannen fisa.. :)
    Joooo, när jag bodde där var det bråkigt men det är inget mot nu säger min mor.
    Min mans ena arbetskamrat bor i Kalmarsand - han har haft garageinbrott ett X antal ggr.
  • bollanmollan

vaja , du upplever inte att det är stökigt på pendeln o så? själv är jag mest rädd för lösa hundar

• Dessie
    bollanmollan skrev 2009-09-16 18:18:45 följande:
    vaja , du upplever inte att det är stökigt på pendeln o så? själv är jag mest rädd för lösa hundar
    Vad jag har läst i Polisrappaorten i EnaHåboTidningen så har det varit en del rån & misshandel vid pendeltågsstationen i Bålsta men hur det är vid stn i Bro vet jag inte.
  • Vaja
    Tycker inte att pendeln är stökig.

Upplever inte att det finns många lösa hundar här. Dom hundar jag ser har alltid koppel.
  • bollanmollan

för mig är det viktigt att känna mig trygg när jag går med hunden på kvällen eller kommer hem sent med tåget, som jag bor nu undviker jag vissa ställen

• bakeacake
    Jag åker pendel varje dag, och eftersom bålsta är sista station på pendeln så kan ja säga att ja aldrig upptäckt nått bråk på dem. däremot kan ja säga att de är knökfullt från bro in till stan.. :)
  • bollanmollan

nu blev det svårt.vi ska åka o titta på områden i helgen

• Twerre

om du vill bo i ett lugnt och barnvänligt område i Upplands- bro så är mitt förslag BRUNNA!

Svar på tråden att bo i bro????