• Anonym (klåda)

Klåda,hudutslag av P-piller, hjälp?

Har ätit p-piller neovletta i 2 månader, har börjat på 3månaden nu. Fick en otrolig huvudvärk i början men har nu försvunnit, men har nu istäället fått en otrolig klåda och utslag på armaran o lite på benen och idag har det spridit sig till ovanför bröstet.
    Huden är knottrig och kliar något fruktansvärt.
    Jag har inte bytt tvättmedel o inte sköljmedel.

Har dock börjat använda en ny hudkräm. Weleda lila flaska i 3 veckor, minns inte om utslagen var där innan, men nu börjar det bli olidligt.
    Duschade igårkväll oharinte smörjt in mig med weleda krämen men idag är det ännu värre så detkänns inte som om det är krämen.

Kan det vara p-piller????

Någon annna därute som fick klåda och hur såg era utslag ut om ni fick det o var det av P-pillerna??

Snälla råd!!

• Svar på tråden Klåda,hudutslag av P-piller, hjälp?
  • Anonym

Jag fick psoriasis, läkaren sa att p-pillerna kan utlösa det. Man kan få alla möjliga konstiga problem. Försvinner de inte så får du ju prova att göra ett uppehåll med dom.

• Anonym (klåda)

Ja men kan inte sluta för jag har sådan otroliga menssmärtor och de försvann när jag började äta p-piller. Kan inte klådan försvinna då???

Ingen annan därute??

• Anonym

Anonym (klåda) skrev 2009-09-15 18:43:50 följande:

Ja men kan inte sluta för jag har sådan otroliga menssmärtor och de försvann när jag började äta p-piller. Kan inte klådan försvinna då??? Ingen annan därute??
    Har du endometrios? Prova att byta p-piller sort då så du inte är helt oskyddad. Klart klådan kan försvinna men du kan ju inte avvakta hur länge som helst
  • Anonym (klåda)

Nä jag har inte endometrios var och kollade mig men har otroliga smärtor ändå.
    ska till doktorn idag så det fixar sig väl.

• Anonym

Anonym (klåda) skrev 2009-09-16 10:38:24 följande:

Nä jag har inte endometrios var och kollade mig men har otroliga smärtor ändå. ska till doktorn idag så det fixar sig väl.
    Endo kan man bara diagnosticera genom titthålsoperation. Det behöver inte alls vara det heller, tänkte bara för att det är en vanlig orsak till såna svåra smärtor.
  • Anonym (klåda)

Ja sant, du har helt rätt, men man kan genom ultraljud och andra undersökningar även faställa de andra symptomen om man har det, men de provar först med P-piller försvinner då besvären behöver det inte vara endo!
    Men tack ändå för tipset.

Var hos läkaren och jag hade allergi mot färgämnena i p-piller. Nästan alla p-piller har färgämnen som är totalt onödiga, men ändå tillsäts de. Desolett är den enda pillan som är vit. Men den tål jag inte heller på pga deppighet och humörsvängningar som bara den.

Nu var alternativet , hormonspiral el nuevaring.
    Så jag ska prova det sista alternativet här o se om det funkar annars får det bli hormonspiral.

Tråkigt med alla problem med p-piller ju.

Svar på tråden Klåda,hudutslag av P-piller, hjälp?