• TinaElisabeth

barnmat i Spanien till 10 månaders?

Vi ska åka till Spanien, Gran Canaria i November med vår son som då kommer att vara 10 månader. Jag har börjat klura lite kring det där med mat till honom. Spontant känns det ju som att vi kommer behöva ta med en hel del burkar hemifrån.

Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden barnmat i Spanien till 10 månaders?
  • LBochDS

Du hittar exakt samma sortiment som hemma, ta inte med något!

• hotten
    3mamman skrev 2009-09-16 21:03:23 följande:
    Välling finns inte utomlands, men ersättning och liknande finns.
    som regel nej, men i spanien finns iallafall välling från 8 mån å ts barn vart ju 10 mån
  • hotten
    DesiréeochThéosmamma skrev 2009-09-16 18:53:45 följande:
    Jo fast om barnet äter tex semper så kan man inte få tag i det och då e det säkrare å ta med. Köp bara inte deras pampersblöjor luktar bara massa parfym, vi gjorde d misstaget när vi var nere. När vi ska ner i maj-2010 ska vi köpa på deras apotek.
    det finns "pampers" i exakt samma förpackningar som här och så finns det deras pamper som heter "dodot" samma figurer å modeller å likadana.
  • Granada

Jag bor i Spanien och har 2 barn. Barnmaten är helt ok, Nestlé och Hipp kan man finna om ni vill ha nâgot ni känner igen. Men de andra gâr utmärkt att använda, mina gilla Hero. Har aldrig hittat blöjor pâ apoteket(Farmacia). Jag handlar pâ supermarket och de säljer Pampers=Dodot, Huggies och inhemska märken. Välling finns vanligen inte att finna men det finns ett pulver som man blandar med mjölk som är nâgot liknande. Ev gröt blandar man ocksâ med mjölk/ersättning. Gröt att blanda i vatten är svârt att finna men ibland har de det pâ apoteken.

• TinaElisabeth
    Granada skrev 2009-09-17 01:16:04 följande:
    Jag bor i Spanien och har 2 barn. Barnmaten är helt ok, Nestlé och Hipp kan man finna om ni vill ha nâgot ni känner igen. Men de andra gâr utmärkt att använda, mina gilla Hero. Har aldrig hittat blöjor pâ apoteket(Farmacia). Jag handlar pâ supermarket och de säljer Pampers=Dodot, Huggies och inhemska märken. Välling finns vanligen inte att finna men det finns ett pulver som man blandar med mjölk som är nâgot liknande. Ev gröt blandar man ocksâ med mjölk/ersättning. Gröt att blanda i vatten är svârt att finna men ibland har de det pâ apoteken.
    Åh va bra att du skrev ett svar! Det är så bra att få höra från någon "på plats" med erfarenhet!
  • Myzan

När vi var i spanien så tyckte jag att utbudet bara sträckte sig till parfymluktande blöjor och barnmat för 4 månaders. Vi var på flera stora supermarcador men ingen stans hittade vi mat för större än 4 månaders. Vi var även på apoteket men lika där.
    Nu åker vi i januari igen men lillan e s stornu att hon ätervår mat och blöjor tar jag med hemmifrån. Lägger ett paket i vagnen.

• hotten
    Granada skrev 2009-09-17 01:16:04 följande:
    Jag skrev väll lite fel när jag skrev Spanien menar mest turiställen.. som Gran canaria var vi brukat vara några månader varje vinter, nuförtiden blir det bara 3-4 veckor men iallafall..

förövrigt för er som far till GC å tycker det är svårt att finna nått/vill vara säkra på att finna utan att springa på flera ställen så är ett bra ställe att åka till ATLANTICO ett stort choppingcenter som finns rätt nära flygplatsen mot las palmas hållet. (går direkt bussar dit från tex poerto rico, bahia osv..)
    där finns en jätte affär franska matvarukedjan Currefuar (?) de har precis allt å massor att välja mellan, å billigare än turistorter.
  • Granada
    hotten skrev 2009-09-17 22:46:36 följande:
    Jag skrev väll lite fel när jag skrev Spanien menar mest turiställen.. som Gran canaria var vi brukat vara några månader varje vinter, nuförtiden blir det bara 3-4 veckor men iallafall.. förövrigt för er som far till GC å tycker det är svårt att finna nått/vill vara säkra på att finna utan att springa på flera ställen så är ett bra ställe att åka till ATLANTICO ett stort choppingcenter som finns rätt nära flygplatsen mot las palmas hållet. (går direkt bussar dit från tex poerto rico, bahia osv..)där finns en jätte affär franska matvarukedjan Currefuar (?) de har precis allt å massor att välja mellan, å billigare än turistorter.
    Turistorter är ofta lite speciella, de kan ju ibland även erbjuda utländska produkter. Matvarukedjan heter Carrefour och de har som du skriver precis allt.
  • hotten
    Granada skrev 2009-09-18 00:31:52 följande:
    Turistorter är ofta lite speciella, de kan ju ibland även erbjuda utländska produkter. Matvarukedjan heter Carrefour och de har som du skriver precis allt.
    he he jaa på GC hittar du lätt frysta felix produkter mm, men konstigt nog inte skandinaviska barnmatsburkar.

De vanliga märkena som du beskriver finns ju men många säger att de har helt annorlunda konsistens å om de har kräsna barn så kan de vara lite svårt pgav konsistensen.. jag själv har då inte märkt det...

föresten vid riktig kris så kanske IKEA på GC har? aldrig vart där så jag vet inte
  • jesslin

Fanns hipp pa cran canaria i alla fall. Ja, vi var tvugna att kopa pampers och de stank parfym. Ar pa cypern nu sa inga prickar att skriva. *s*

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin

Var ska ni bo? Vi var i Bahia Feliz. detta da stora dotterna var liten.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
Svar på tråden barnmat i Spanien till 10 månaders?