Granada skrev 2009-09-17 01:16:04 följande:
Jag bor i Spanien och har 2 barn. Barnmaten är helt ok, Nestlé och Hipp kan man finna om ni vill ha nâgot ni känner igen. Men de andra gâr utmärkt att använda, mina gilla Hero. Har aldrig hittat blöjor pâ apoteket(Farmacia). Jag handlar pâ supermarket och de säljer Pampers=Dodot, Huggies och inhemska märken. Välling finns vanligen inte att finna men det finns ett pulver som man blandar med mjölk som är nâgot liknande. Ev gröt blandar man ocksâ med mjölk/ersättning. Gröt att blanda i vatten är svârt att finna men ibland har de det pâ apoteken.
Jag skrev väll lite fel när jag skrev Spanien menar mest turiställen.. som Gran canaria var vi brukat vara några månader varje vinter, nuförtiden blir det bara 3-4 veckor men iallafall..
förövrigt för er som far till GC å tycker det är svårt att finna nått/vill vara säkra på att finna utan att springa på flera ställen så är ett bra ställe att åka till ATLANTICO ett stort choppingcenter som finns rätt nära flygplatsen mot las palmas hållet. (går direkt bussar dit från tex poerto rico, bahia osv..)
där finns en jätte affär franska matvarukedjan Currefuar (?) de har precis allt å massor att välja mellan, å billigare än turistorter.