• krypsyl

ta bort ettikettens klister på glasbukar

Vad använder ni för att få bort klisterrester efter ettiketterna på glasburkar?
    Alltså det som inte går bort med vatten, diskmedel och gnuggande.

Jag har en fin burk som jag gärna skulle vilja spara, men det är helt omöjligt att få bort det förbannade klistret...

• Svar på tråden ta bort ettikettens klister på glasbukar
  • EJai

låta det kanske ligga i varmt vatten med diskedel. om inte det så ingen aning

• Camilla D

Jättevarmt vatten brukar funka. Koka burken ett tag och försök medans den är varm och våt.

• Mandragora

Jag har faktiskt aldrig varit med om att det inte går bort. I värsta fall får den ligga i blöt ett tag. Sedan skrubbar jag med blöt disksvamp och diskmedel.

• krypsyl
    MrsQ skrev 2009-09-15 22:02:18 följande:
    Bladglans Det har jag i köksskåpet till sånt.
    Vad är bladglans för något?
  • Malia75

Någon annan här tipsade mig en gång om att kleta på smör och låta stå över natten. Det funkade bra!

• MrsQ

Som man använde mycket på 80 talet o spreja bladen på växterna med.

Det finns o används fortfarande men inte i samma mängder. Finns att köpa i blomsterbutiker.

• MrsQ

Kansk finns där det finns blommor också t.ex Ica eller Coop mm

• krypsyl

Jag har gnuggat bort det mesta med yes, är men lite är kvar och det är liksom fett på burken fortfarande.

Nu ska jag testa alla era knep!

• mysmika

Tänkte på en sak...du har ingen diskmaskin du kan diska den i? Dels borde ju värmen ta bort lite, och de tabletterna är ju starka, tev barnmatsburkar vi diskar ur, blir rena, och o-klistriga....

• Pian

Jag använder alltid matolja till riktigt svårt klister på burkar.

Svar på tråden ta bort ettikettens klister på glasbukar