• hannastina

Pris på klädbytardagar/loppis?

Ska på min första klädbytardag i helgen och undrar lite hur jag ska prissätta kläderna som ska lämnas in. Är det rimligt att sätta 30-40kr för jeans/manchesterbyxor i fint skick, tröjor för 10-30kr st eller är jag ute och cyklar helt
    Tycker det är svårt att veta vad sakerna är värda!!!

• Svar på tråden Pris på klädbytardagar/loppis?
  • Mystic noblesse

Hmm svårt det där... Det kan va allt från 5 kr och uppåt faktiskt. När jag var på klädbytardag för ett år sen så hittade jag mycket nytt för 5 - 15 kr st. Sedan beror det nog lite på vad det är för märke på kläderna. Pop och dylikt säljs nog dyrare. Men sätt vad du känner för och får du inte sålt det kan du ju kanske sätta ut det på tradera

• Kajsas matte

Beror nog lite på vad "konkurrerande" marknader, t ex Frälsis, tar för barnkläder. Hemma kostar nästan alla barnkläder 10 kr st, oavsett skick och typ, på FA-fyndet, så då är det kanske svårt att få mer om man inte kan motivera med att det är ett kvalitets-märke, t ex. Kolla runt vad de tar på second hand där du bor! Lycka till! Kanonbra att du gör det här!

• Kodia

Det beror på märke, storlek, hur gärna du vill bli av med dem, och vad alla andra satt för priser på sina saker. Slumpen avgör en hel del vad som blir sålt eller inte. Ibland finns det massor jeans i stl 122, ibland bara ett fåtal, och då kan de bli sålda även för 50:-...

En HM-thirt i stl 86 hade jag bara tagit 10:- för, en POP i stl 128 kanske 30:-.

• Linnea1981

Jag brukar hänga på klädbytardagarna runt om i hemstaden och skulle vilja säga att priserna beror på strl, skick och hur populärt "märke" el. dyl är... T ex. har jag köpt en "hello kitty"-tröja för 30 kr i strl 104, men en "vanlig", typ randig, skulle jag nog inte ge mer än 5-10 kr för...
    Byxor beror oxå på skick och strl, men här skulle jag vilja säga att jeans och manchester är det som finns i "bäst" skick och rätt mycket av (i alla fall i de mindre strl som jag kikar på, typ upp till 110/116) Där skulle jag nog kunna ge 25-30 kr för ett par mjukisar i riktigt fin kvalité, men inte för ett par jeans.
    Det här är naturligtvis MINA åsikter, men ibland kan man hitta jeans och tröjor för halva reapriset på typ "friends" eller "lindex" och då är priset inte högre än kanske 30 kr för NYA kläder...
    Kan tänka mej att detta INTE gäller om storleken är lite större...

Lycka till!
    Var är klädbytardagen???

• hannastina
    Linnea1981 skrev 2009-09-17 20:42:41 följande:
    Jag brukar hänga på klädbytardagarna runt om i hemstaden och skulle vilja säga att priserna beror på strl, skick och hur populärt "märke" el. dyl är... T ex. har jag köpt en "hello kitty"-tröja för 30 kr i strl 104, men en "vanlig", typ randig, skulle jag nog inte ge mer än 5-10 kr för... Byxor beror oxå på skick och strl, men här skulle jag vilja säga att jeans och manchester är det som finns i "bäst" skick och rätt mycket av (i alla fall i de mindre strl som jag kikar på, typ upp till 110/116) Där skulle jag nog kunna ge 25-30 kr för ett par mjukisar i riktigt fin kvalité, men inte för ett par jeans.Det här är naturligtvis MINA åsikter, men ibland kan man hitta jeans och tröjor för halva reapriset på typ "friends" eller "lindex" och då är priset inte högre än kanske 30 kr för NYA kläder...Kan tänka mej att detta INTE gäller om storleken är lite större...Lycka till!Var är klädbytardagen???
    Dagen äger rum i Bro norr om Sthlm.
  • Cecci78

jag skulle nog sätta max 20 kr på jeans

• Kodia

Det

JenniferBeckman skrev 2009-09-20 11:00:23 följande:
    Någon som kan förklara vad en klädbytardag är i detalj?
    Det är i princip som en second hand-affär som bara är öppen 1-2 dagar. Man lämnar in sina saker i förväg, märkta med försäljarnummer och det pris man vill ta för varan. Under öppettiderna får vem som helst komma och handla, precis som i en affär med kassa osv. Sedan summerar arangörerna hur mycket var och en sålt för (genom att de samlar ihop alla prislapparna), drar av provision/avgift, och sedan får inlämnarna komma och hämta sina pengar och osålda varor. Ofta finns någon typ av samarbete med någon hjälporganisation el dyl.
  • sweetsandra

Jag bor också i Stockholm och ska lämna in lite kläder för Klädbytardagar nästa vecka. Jag tycker dina priser låter rimliga. Jag skulle sätta 25-35 kr på byxor och 5-20 kr på tröjor beroende på skick osv. Riktigt dyra märken kan man kanska ta lite mer för. Men har pratat med en bekant som bor i en liten by i Dalarna och hon köper kläder billigare än jag på sådana dagar där uppe. Så beror nog lite på vart man bor också!

Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
  • Ansso

ursäkta om jag stjäl din tråd lite men du fick så mkt bra svar o jag ska också stå för första ggn, på lördag på en barnklädesloppis .
    Jag har 2 fina höst o vinteroveraller nästintill nya, vad skulle ni ta för dem. Ena e grå o den andra är lilarutig ? O bodysar tänkte jag märka 5 kr, för billigt ?

• Madelen21

Jag ska på klädbytar dag i helgen och fynda till min dotter:) i våras fyndade jag närmare 20 plagg för lite över 200 kr. Älskar att fynda :)

• Izzo

jag jobbar på en barnklädmarkand o ser ju hur folk prismärker.

Allt över 30 kr säljs nästan aldrig, då pratar jag byxor,tröjor m.m

Skor max 50 kr st
    Overall el jacka är nog max 70-80 kr

Jag köper personligen kläder till barnen i stl 110/116 o ger inte mer än max 15 per plagg för även om dem ser frächa ut så är dem oftast slita o går sönder efter ett par tvättar.

• sweetsandra
    Ansso skrev 2009-09-21 12:47:28 följande:
    ursäkta om jag stjäl din tråd lite men du fick så mkt bra svar o jag ska också stå för första ggn, på lördag på en barnklädesloppis .Jag har 2 fina höst o vinteroveraller nästintill nya, vad skulle ni ta för dem. Ena e grå o den andra är lilarutig ? O bodysar tänkte jag märka 5 kr, för billigt ?
    Vinteroveraller från typ H&M och liknande märken skulle jag ge 60-80 kr för. Sålde en vinteroverall för 60 kr förra året om jag inte minns helt fel. 5-15 kr för bodys beroende på skick. En enfärgad kansked 5 kr och en lite "häftigare" en för kanske 15 kr.
    Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
Svar på tråden Pris på klädbytardagar/loppis?