Hmm, varför skulle det inte fungera?? Jag ser väl hellre att småbarnsföräldrar skaffar småhundar istället för leonberger, st bernhard, dobbermann osv. Men givetvis under uppsikt!! Jag vet många chihuahuauppfödare som inte säljer valpar till familjer med barn under en viss ålder, men jag tycker man får känna sej för, hur verkar familjen osv? Min hunds uppfödare hade en 2-åring och en nyfödd när min valp föddes och ofta kunde ju 2-åringen komma och bära en valp i benet och vara skitstolt (det gick snorfort, medan uppfödaren torkade upp en kiss-pöl typ, så man kan inte vända ryggen till många sekunder!). Men i mitt fall kände jag väl mest att jag "räddade" min valp... Men har man bara koll på både hunden och barnet så ska det väl inte vara några problem??
Däremot så måste jag berätta; jag har en ytlig kompis som hade lovat sin 2-åring ett djur. Först var en katt på tal, men då karln inte gillade katter så skulle de ha en chihuahua istället, för "det är ju i princip samma sak!"... *mooooorr*