Anonym (Ledsen) skrev 2009-09-18 17:39:01 följande:
Tack ska ni ha allihopa för att ni svarade! Jag vet inte vad jag ska tro längre.. vissa säger att man kan leva länge med lugncancer, vissa säger tvärtom. Pappa har 3 *fläckar* el tumör och idag pratade jag med honom. Han sa att efter kl 20 på kvällen brukar han ha ont i bröstet nästan varje dag. De ska börja med behandlingen om två veckor. Alla i min familj verkar hoppfulla o hoppas på att han ska leva många år till o jag är den enda som är livrädd för jag har hört folk berätta mest negativa saker.Till honom har läkarna sagt att han inte kan opereras men att de ska göra sitt bästa med medicinering o strålning.En fråga. Hur berättar man o visar sin pappa att man älskar honom? Jag är 28 år och pappa är 54, vi har aldrig kunnat prata med varandra, då vi pratat har det bara varit småprat..vi har kallpratat. Under tonåren var jag en jobbig dotter.. det var mkt bråk och jag var familjens *svarta får*Hur ska jag göra, vad ska jag säga??? Vill ju att han ska veta att jag älskar honom innan det är försent
Man behöver egentligen inte säga nått, var bara där. Pyssla om, handla lite mysigt käk och umgås, gör små saker tillsammans, följ med till läkare om det finns möjlighet, bara var med varandra liksom. Etc, Etc..Det är så jag gör med min mamma, hon fick diagnosen lungcancer nu i maj 2009.
Har din pappa småcellig eller storcellig lungcancer?
Min mamma har småcellig och den är kan inte opereras. Man sätter bara in cellgiftsbehandling på just småcellig. (Enligt läkarna)
Det är tufft som fan är det men jag tycker att det är lättare ju mer informerad jag är. Det finns ju en förening som heter "Stödet" som jag tycker har hjälpt mig och så finns ju också cancerupplysningen.
Det jag tycker är värst är just maktlösheten, hur jag än gör så kan jag inte göra henne frisk. Jag kan bara finnas där..
Tänker på dig och på de andra i trådarna.. KRAM