• Anonym (Gallo­perera­d)
    Äldre 16 Sep 13:29
    14253 visningar
    5 svar
    5
    14253

    Jag har fortfarande ont i magen efter galloperation, någon som känner igen sig?

    Jag opererades för gallan i torsdags men har fortfarande väldigt ont i magen. Inte i såren, utan liksom i magen, typ där gallblåsan satt. Det gör ännu ondare när jag rör på mig och när jag går känns det som en stor fet knytnäve i magen. Jag mår illa och har svårt att äta. Funderar på att ringa kirurgen och fråga, men ville först se om någon som gjort en sådan operation känner igen sig??

  • Svar på tråden Jag har fortfarande ont i magen efter galloperation, någon som känner igen sig?
  • Äldre 16 Sep 13:47
    #1

    Ja, jag känner igen mig. Kirurgen berättade att snittet inne i magen (där gallblåsan suttit) var ganska stort, och att de bränner för att det inte ska fortsätta blöda. Om de fortfarande använder den tekniken, så har du alltså ett stort brännsår i magen som håller på att läka ...


    It´s not long enough ...
  • Anonym (ont)
    Äldre 16 Sep 21:36
    #2

    har efter min gall operation haft smärtor, kräkningar tryck där i det området. fick även inre blödnignar och fått ligga inne flertals gånger för smärtlindring. dränage för att försöka få bort blodet. flera antibiotika behandlingar då dem trode ja hade fått varhärd i buken.

    Men sen var de ju nyligen som du blev opererad, i morgon en vecka sen.
    Är du orolig så hör av dig!

    finns medel mot illamående,
    smärtor,
    Mediciner mot kramper i gallvägarna som man kan få efter operationen,
    Medicin om du skukle råka ut för att du får gul diarre.

    har fortfarande problem med min mage fast operationen var föröver 2 år sen..

  • Anonym
    Äldre 16 Sep 21:38
    #3

    Jag hade inga sådana smärtor som du beskriver efter min operation.
    Jag har dock problem forfarande nu efter tre år att jag ar haft operation.
    Om jag var du skulle jag ringa in till sjukhus du blev opererad och kolla vad de säger.

  • Sara62
    Äldre 16 Sep 21:49
    #4

    Helt normalt att ha ont (vara öm) i magen så kort tid efter.

    "Sara"
    läkare och gallopererad

  • Sun 17 Oct 2021 19:06
    #5

    Jag har liknande. De fick göra en till operation på mig samma dag för att rensa ur blod och vätska. Jag opererades alltså 2 gånger med titthål den 12e okt. Idag kom jag hem och när smärtlindringen gått ur (Alvedon, långverkande morfin liknande och snabbverkande morfin liknande) kan jag knappt röra mig över huvud taget. Jag är jätterolig att den här smärtan inte ska försvinna. Dock är det ju mindre än vad det var för 3 dagar sedan. Men har ju gått på smärtlindring hela tiden också.

Svar på tråden Jag har fortfarande ont i magen efter galloperation, någon som känner igen sig?