Är detta omvänd incest eller vad står det egentligen i Bibeln?
Jag ska ha dop om några dagar och jag letar trevliga texter inför det från bibeln. Jag ska erkänna att jag har aldrig läst hela bibeln men gick som yngre på fredags fun i kyrkan och en timme var för bibel läsning. Men även efter det har jag haft min bild av bibeln, men aldrig har jag för min skapare kunnat ana vad jag skulle hitta här....
Läs detta, vad ska man tolka av detta? Är det som jag tolkar det, och jag försöker att bara se orden och vad det faktiskt står så är det något jag måste ta avstånd från. Varför ska de vara med sin far?
Är detta omvänd incest?
1 Mos 19:31
Då sade en dag den äldre dottern till den yngre: "Vår far är gammal, och det finns inga män här i landet som kan göra oss med barn på vanligt vis.
1 Mos 19:32
Vi ger vår far vin att dricka och sedan ligger vi med honom. Så skaffar vi barn genom vår far."
1 Mos 19:34
Nästa dag sade den äldre systern till den yngre: "I natt låg jag med vår far. Vi ger honom vin att dricka i kväll också, sedan kan du gå in och ligga med honom. Så skaffar vi barn genom vår far."
1 Mos 20:17
Abraham bad till Gud, och Gud botade Avimelek och hans hustru och slavinnor, så att de kunde få barn igen.
1 Mos 21:7
Hon sade: "Vem hade kunnat säga Abraham att Sara skulle ha barn att amma? Men nu har jag fött honom en son på hans ålderdom."